Nekromanti Sylfens vrede

Tribble

Veteran
Någon releaseplan efter diamantäpplet uttänkt? Lite frågan om hur mycket man behöver bygga på det själv. Om alla delar är lika korta kanske de skall komma varannan var treje månad?

Marcus J

Hero
Det tar nog lite längre tid än så eftersom de ska speltestas, skrivas om, speltestas igen och sedan tryckas.

Gastono

Hero
Yep, från att skriva till att det kommer ut till affären är det enormt mycket arbete som skall läggas ner, detta tar också därför ett bra tag...

Men om det hade gått snabbare hade kvaliten blivit sämre, så jag citerar ett ordspråk som används mycket ofta:

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

Silvervarg

Warrior
Re: Jag tror jag vet (Spoiler)

Antar att du menar Sylfen...
Här är min teori:
Jag tror att Diamantäpplet hamnade i templet runt år 3201 f.D.
Det året härjade stormar på mundana och med vindarna kom pesten.
Efter 333 dagar lade sig pesten och stormarna och alla sjuka blev friska. och på himlen lyste stjärnbilden Sylfen med ett sjukligt rött sken. Både Radh-Kamras prästinnor och Colonans stjärnskådare tog det som en varning och att vindpesterna en dag skulle återvända.
I Diamantäpplet så är de trenne gudar inblandade: Madura (Ålderns förlänare, Ålderdomens förvärvare), Malik (Olyckans bibirngare) och Maar (Pestens gudinna, Sjukdomarnas härskarinna). Och när rp kommer ut från templet så lyser i en stjärna i Sylfen med ett rödare sken...
Jag tror dimantäpplet var ett offer till Maar för att få stormpestarna att upphöra. Nu när tributen är stulen blir sylfen vred över det och sjukdomens vindar kommer blåsa igen....

Silvervarg tror någon konspirerar.

Zalpurgius

Veteran
räkna med att det inte dyker ypp...

Det kommer inte komma förrän vinter 2005. Men kommer - det gör de.

Dan.J påpekar att det inte är ett löfte, men det är ganska rimligt att det kommer under vintern.