Nekromanti Sylfens vrede

Zalpurgius

Veteran
Joined
24 Oct 2001
Messages
129
Location
Tidaholm
Hur har neogames tänkt släppa de kommande delarna? på löpande band med någon månad, eller år?

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> På någon sida i diamantäpplet står det att neogames ska lägga upp någon intressant perosn som rollpersonerna skulle kunna slå följe med. Någon som läst det samma? det är lite surt att det inte finns att finna så att säga - på deras hemsida. </font></td></tr></table>
 

Mumfie

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
53
Håller med
Det e väldigt dumt planerat hur de släpper modulerna.
Jag har Sjöfarare och pirater, det jag ville ha ut av boken var handel båtyper och sjöslag men när man slår upp sjöslag i boken så hänvisar det till krigaren som än så länge inte blivit utgiven. Man kan ju inte ge ut en halvfärdig modul
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
"Hur har neogames tänkt släppa de kommande delarna? på löpande band med någon månad, eller år?"

Med tanke på att det inte finns något om det i realeseplanen kommer det sannolikt dröja åtminstone till hösten, eller ännu längre.

// Radagast
 

Zalpurgius

Veteran
Joined
24 Oct 2001
Messages
129
Location
Tidaholm
"Surt sa räven"
Faktiskt väldigt...konstigt att det blir så med modulerna. Men det är väl som Radagast säger - till hösten.
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Fältherren...hmm...Krigsherren och Magi och Mystik

"Håller med
Det e väldigt dumt planerat hur de släpper modulerna.
Jag har Sjöfarare och pirater, det jag ville ha ut av boken var handel båtyper och sjöslag men när man slår upp sjöslag i boken så hänvisar det till krigaren som än så länge inte blivit utgiven. Man kan ju inte ge ut en halvfärdig modul"


Så har det alltid varit, även på Target Games tid. Det jobbiga är att det hänvisas till en modul som säkerligen inte ens utkommer "Fältherren"(sid 85 S&P). Finns ingen sådan, inte ens i releaseplanen. Fast med logiskt tänkande i detta fall, så bör det vara Krigsherren. (tror också att man kan använda Krigarens väg i detta fall).

Det som jag däremot inte har gillat är hänvisningen (minns inte om det var i Eons (inte Eon IIs) grundregler) hänvisades till Magi och Mystik om hur man skapar ceremonier, vilket det inte görs, inte görs det heller i Religoner: gudarnas kamp., ja ingenstans (även om man kan räkna på det m.m. själv i jämnförelse med ritualer och besvärjelser).

// Radagast
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Hoppas att det kommer en ny M&M... nån gång

Nog för att det är en ganska utförlig bok redan som det är men det är ett flertal saker som hade kunnat göras bättre, t.ex. några teotropiska effekter hade underlättat skapandet av cermonier...
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Hoppas att det kommer en ny M&M... nån gång

Teotropi = spelledaren hittar på vad fan han vill

Ungefär...

Gudakraft är såpass brett och fritt att man egentligen inte behöver göra en massa regler för det... hitta på själv istället!
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Fältherren och Krigsherren

Det riktigt lustiga med S&P är att man på samma sida hänvisar till ett samma icke-utgivna supplement, fast med olika namn. Både "Fältherren" och "Krigsherren" nämns.

/Emil
 
Top