Nekromanti Sylfens Vrede II - ute till i jul?

Silver_UBBT

Veteran
Joined
12 Jan 2005
Messages
26
Location
uppsala
Greetings,

första inlägget efter att ha lurkat i några månader. Finns en hel del intressant här, men det tycks som om de flesta riktiga diskussioner som drar igång handlar om regler, snarare än stämning, äventyr osv.

I vilket fall, jag var med och spelade igenom äventyret Diamanäpplet i julas, och det hela var hysteriskt roligt. Av diverse orsaker blev det ett av de två bästa äventyr vi i min mycket erfarna spelargrupp spelat igenom. Jag skrev en krönika om det, som ni finner här http://www.filosofica.net/rollspel/sylfensvrede/files/silversdiamond.pdf , kan vara kul att se hur äventyret blev då vi spelade igenom det.

Så nu går man i väntans tider här. På de flesta av trådarna talar NeoGames representatner om hur ekonomiskt oförsvarbart det är att trycka äventyr, eftersom inte en jävel köper dem jämfört med hur många som köper moduler.

Personligen tyckte jag att Diamanäpplet var ett utmärkt äventyr, som verkligen bådade gott inför en kommande kampanj. Det vore jävligt tråkigt om resten av kampanken inte kom ut, och nästan lika tråkigt om de kom ut om fem år eller så.

Finn det fler där ute som vill se fortsättningen på Diamantäpplet? Lend me your support!
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Jag vill hemskt gjärna se forsättningen även om jag inte spel(ledit) diamantäpplet än. Jag spelleder för tillfället en maffo kampanj som lär hålla på i åtminstone ett år eller två till...

Men Diamantäpplet verkar vara en väldigt bra modul, och jag funderar på att spelleda den för nån annan, mindre grupp.
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
You have my support!

Har läst igenom Diamantäpplet ett par gånger och tycker det verkar vara ett ganska mysigt äventyr, skulle mycket väl kunna tänka mig att spelleda det för mina spelare... men det känns dumt att göra det nu, när man inte har en aning om när resterande delar av kampanjen kommer ut.

Jag skulle gladeligen lägga några slantar på Sylfens Vrede II när det släpps, och det är det nog många andra som skulle göra också... hoppas jag.

//Boboliwsy
 

Madon

Warrior
Joined
17 Aug 2003
Messages
238
Location
Vilhelmina/Umeå
Jag sitter och läser igenom din krönika nu, och den är jättetrevlig.. Du är duktig på att skriva och den kommer säkert inspirera mig då jag spelleder sylfens vrede. Det kommer tyvärr att dröja fram tills alla äventyren har släppts, då jag inte vill börja på något som slutar med antiklimaxet att allt läggs ner eftersom man glömt allt som hänt. Jag har ingen spelare som någonsin skulle få för sig att skriva en sån maffig krönika eller liknande.

Jag stöder dig i att de snart ska släppa resten, för då alla är släppta garanterar jag att jag köper dem.

/Madon - Lär sitta ett tag med krönikan
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Självklart så ska de trycka sylfens vrede II. Jag skulle köpa den. Jag tycker äventyret är upplagt på ett bra sätt med lagom mycket spelarfrihet. Det verkar lovande för framtida delar.

/Marcus som spelledit halva Diamantäpplet
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Så klart! Vem vill inte det?
Självklart vill jag ha fortsättnignen på Sylfens vrede (Gjorde en liten tabbe genom att spela det med min grupp och nu så måste man vänta ett rejält tag innan man kan fortsätta på det hela...) Och inte bara det. Minnet är ju inte lika starkt efter ett par månader och mycket av stämmningen försvinner när man hinner spela ett par uppdrag/äventyr/kampanjer emellan... Så håller tummarna för att den kommer så fort som möjligt...

/// Emil
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Inspirerande krönika där. Jag fick sug att spelleda igen :gremsmile:. Förhoppningsvis fick jag nog napp direkt att börja spela med min kusin, får se om det blir lika bra som din krönika men kul kommer det bli iallafall.

Självklart vill jag ha fler delar i sylfens vrede, jag vill ha allt.

/Ceram, som egentligen bara ville säga tack eller nått.
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
Allt som publiceras till EON är av godo. Jag tycker att det är dåligt att trycka ett äventyr och i det "hinta" om att det finns en fortsättning och sedan vara skeptiska till att trycka den. Hur kan Järnringen(de företaget bakom Mutant UA) få ekonomi att trycka äventyr. Jag vet att det företaget är mer ett hobbyprojekt men ändå, de borde också vara styrda av de krassa ekonomiska villkor.
 

MarcelBongo

Veteran
Joined
8 Oct 2003
Messages
36
Location
Växjö
Nå, jag spelade förvisso tillsammans med Silver i sagda äventyr och har således inte heller spellett det, men om det inte kommer en fortsättning så vet jag inte vad jag gör. Det kan ju inte bara sluta! Om det inte vore för att EON är rollspelet med stort R så skulle ett uteblivande av fortsättning på Sylfens Vrede bädda för en bojkott.

Puss.
 

marcuslinder

Veteran
Joined
12 Apr 2003
Messages
184
Location
Göteborg
Vid inköpet av första delen i Sylfens Vrede så upplevde jag att det underförstått ingick ett löfte från Neogames om att de skulle släppa fortsättningen, med andra ord: leverera en fullständig produkt. Detta måste naturligtvis ske inom rimlig tid, t.ex. med ett års mellanrum, för att vara meningsfullt.

Misslyckas Neogames med att uppfylla den förväntningen är jag böjd att hålla med No-Vir: intresset från min sida av att köpa nya produkter från Neogames skulle tyvärr förmodligen svalna.

De farhågorna åsido så förtjänar emellertid Diamantäpplet all ära det kan få som en utmärkt start på en lovande kampanj!

Här är lite mer material generat från äventyret, bl a ytterligare en krönika och bilder på några av rollpersonerna m.m. http://filosofica.net/rollspel/sylfensvrede/
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Jag håller med nedansåtende personer i deras påstående om att mitt intresse för Neogames produkter skulle svalna.

De står ju till och med på deras hemsida bland produkterna, som inledning till beskrivning av Diamant Äpplet:
Diamantäpplet är den första delen i äventyrssviten Sylfens vrede
Så enligt mig så måste ju de resternade delarna komma ut inom en rimlig tid för att uppfylla löftet om en äventyrsvit, för det verkar ju som om många väntar på att hela sviten ska komma ut på marknaden innan de köper dem. Så neogames gör ju klokast i att släppa alla delarna så fort som möjligt för att kunna tjäna pengar på dem.
 

Boldtaar

Warrior
Joined
12 Jul 2004
Messages
264
Location
Göteborg
Ser också fram emot en del 2. Bara den inte dröjer allt för länge. Vill ju inte att mina spelare ska glömma allt som har hänt eller att deras RP är ute och cyklar när/om nästa del kommer.

Neogames kan kanske ge ut den i tidningen Fenix om dom inte tycker det är värt att trycka den eller lägga upp den på sin hemsida. Nu finns ju inte den ens med i relese listan.

Sedan tycker jag att dom kan lägga upp en det gamla två sidiga rollformuläret på sin hemsida nu när alla är slut ute i butikerna.
 

Wanda

Veteran
Joined
10 Jun 2005
Messages
30
"Så enligt mig så måste ju de resternade delarna komma ut inom en rimlig tid för att uppfylla löftet om en äventyrsvit, för det verkar ju som om många väntar på att hela sviten ska komma ut på marknaden innan de köper dem. Så neogames gör ju klokast i att släppa alla delarna så fort som möjligt för att kunna tjäna pengar på dem."

Tja, man fick vänta ett några år mellan delarna till Den Femte Konfluxen också... Det han ges ut en ny regelversion några år efter också, och sista delen var väl en av de sista produkterna innan version 5 av DoD kom...

// Wanda
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Ett tips när det gäller saker som Dan Johansson har skrivit kan vara att gå in på www.stank.nu där han brukar vara. Han besöker aldrig det här forumet tyvärr. Iofs vet jag inte säkert om han heller kan svara på när nästa del kommer ut, men det kan ju ändå vara värt att fråga.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Beröm!

Jag måste bara påpeka att det var en ypperligt välskriven krönika, otroligt inspirerande och allmänt skitbra! Härlig läsning! Beröm!

-Hjalle, inte klar med läsningen, men går efter det exellenta jag läst hittils.
 

Silver_UBBT

Veteran
Joined
12 Jan 2005
Messages
26
Location
uppsala
Re: Beröm!

Tackar ödmjukast!

Jag kan bara upprepa vad som står i inledningen till krönikan; det blev sjuhelvetes bra tack vare SL marcuslinder och spelarna. Projektet svällde en del jämfört med vad jag trodde, men bättre använd tid får man leta efter.

Slutligen kan jag bara varmt rekommendera sidan som marcuslinder länkade till, och in synnerhet Isis Skuggfrändes Journal, som täcker in samma händelser ur ett lite... annorlunda perspektiv.
 

Tribble

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
45
Re: Beröm!

Vackert skrivet, Silver.

Här har Du ytterligare en som vill ha del 2

Mina ärrade spelare (sedan ca 20 år) har fått en renässans av Diamantäpplet. Ändå har vi inte spelat färdigt äventyret. Det som när man läser igenom det ser ut att snabbt bli klart räknar jag nu att det tar minst 30-40 speltimmar att slutföra
 

marcuslinder

Veteran
Joined
12 Apr 2003
Messages
184
Location
Göteborg
Suck

Jag tror inte det lär komma till jul eller vad säger ni? *ler ironiskt*

Jaja, vi får väl se vad som lurar i faggorna hos neogames, det här året har ju iaf varit för jäkla dåligt.

Kanske blir det stora förändringar och vem vet, då kanske det hamnar på releaselistan inför nästa jul i alla fall...

*håller tummarna*
 
Top