Nekromanti Sylfens vrede del 4: Ödesväven

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Welcommen to the Forumet!
Jadu det senaste man hörde från officiellt håll var väl typ för över ett halvår sedan och då lät det att den skulle komma ut före 2011. Bevisligen inte.

Förseningar och sådant som drar tillbaka i trådarna, mycket som väger in.

Men en liten update om hur det står till med olika böcker är ju aldrig fel.
Hur tjatigt det än blir för konstruktörerna :gremgrin:

/Poseur
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Poseur said:
Men en liten update om hur det står till med olika böcker är ju aldrig fel.
Hur tjatigt det än blir för konstruktörerna :gremgrin:
Jag tror att informera om hur det går en gång varannan månad sådär (på bloggen och/eller här på forumet) inte skulle vara en så tung börda för de som jobbar med modulen och det skulle vara mycket trevligare för oss, även om det bara var något i stil med "Det går sakta framåt för att jag har varit på semester", då vet vi det i alla fall.

Kanske kan Neogames "centralt" ha en update-dag varje månad (t.ex. sista dagen varje månad)? Där Legion kort informerar om hur arbetet har gått med de moduler som det arbetas på. Det hade varit guld.
 

Hrimfar

Veteran
Joined
23 Aug 2010
Messages
124
Location
Skåneland
Det senaste jag hörde om sylfens vrede del 4 var att den var färdig för tryck. Så jag undrar vad som hände efter det, inte tillräckligt med pengar för att trycka upp den? Eller kommer Eon IV före tryck av färdiga moduler?
 

Nolsoy

Veteran
Joined
5 May 2011
Messages
20
Poseur said:
Welcommen to the Forumet!
Tack! Har tidigare bara varit inne och läst då och då, utan att skaffa något konto.


Hrimfar said:
Det senaste jag hörde om sylfens vrede del 4 var att den var färdig för tryck. Så jag undrar vad som hände efter det, inte tillräckligt med pengar för att trycka upp den? Eller kommer Eon IV före tryck av färdiga moduler?
Det var det sista jag hörde också. Just nu är vi mitt i ABK så det finns fortfarande en (teoretisk) chans att del fyra hinner släppas innan vi nått treans slut. Och om det nu är så att materialet är helt färdigskrivet och bara väntar på att tryckas vore det oerhört surt att inte kunna ta del av det. Om det nu inte kommer släppas av ekonomiska skäl skulle det väl åtminstone kunna göras nedladdningsbart?

Känns väl å andra sidan inte så aktuellt med en sista del fem inom de närmaste 10 åren, så slutet får man väl improvisera fram hur som helst.
 

Nolsoy

Veteran
Joined
5 May 2011
Messages
20
Hade hoppats på att få svar från någon i EON-familjen, men uppenbarligen inte. Tråkigt att det är så tyst om kommande projekt, skulle höja trovärdigheten och engagemanget avsevärt med någon enstaka uppdatering på hemsidan bara.
Nu senast stod det i neobloggen att Damarien eller EON 4 är näst efter Ödesväven, men ingenting om NÄR den kommer.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Räkna inte med att det kommer något innan jul. Det kan hända att NeoGames puttar ut en liten överraskningsmodul till oss innan dess och i så fall tror jag att Ödesväven är troligast, men jag tror inte ni kan räkna med det.
 

Hrimfar

Veteran
Joined
23 Aug 2010
Messages
124
Location
Skåneland
Ja, det är riktigt tråkigt att inte bli uppdaterad. Speciellt surt känns det att Neogames aldrig uppdaterar sin hemsida längre. Det känns inte som om det skulle vara något jättejobb att sätta sig ner någon timma och ändra lite daturm och releaseinformation, men har man mycket att göra...
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Hemsidan har väl varit planer på att avveckla/göra om/uppdatera sedan omkring 2005. Vill du ha de färskaste nyheterna så bör du kolla in Neobloggen. Så fort något blir klart om Ödesväven och dess utgivning så kommer det att hamna där...

http://neobloggen.blogspot.com/
 

Nolsoy

Veteran
Joined
5 May 2011
Messages
20
Gör ett nytt försök, då vi i min spelgrupp nu har ett spelmöte kvar på Av Blod Komna.

Någon som vet något? Någon som arbetar åt Neogames som skriver här på forumet? Någon som vet åtminstone vem som kan veta, typ vilka som skriver/skrivit den?

Är den färdigskriven? Skickad till tryck?

Och för den delen, om än ett senare problem - kommer det någonsin komma en del fem?
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Den som bestämmer när den kommer ut är Kim (Legion), som även illustrerat en del i boken. Den som har skrivit är liksom de föregående delarna Dan Johansson.

/ Anton, hade också önskat att den kom i tryck nu, men det får väl bli senare
 

Döds-Arne

Veteran
Joined
20 Jul 2013
Messages
2
Och åren går.. Jag ska snart börja på del 3 av sylfens vrede och har sökt och sökt efter ett releasedate för del fyra. Jag har sökt på äventyret på neogames hemsida.

http://neobloggen.blogspot.se/search?q=%C3%B6desv%C3%A4ven&max-results=20&by-date=true

och där står det tex i ett inlägg från 2010 att de ska "lägga sista handen på äventyret"

Tänkte att det är dags att sparka liv i den här gamla tråden igen och se om det finns någon som vet något nu?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
pjager said:
Och åren går.. Jag ska snart börja på del 3 av sylfens vrede och har sökt och sökt efter ett releasedate för del fyra. Jag har sökt på äventyret på neogames hemsida.

http://neobloggen.blogspot.se/search?q=%C3%B6desv%C3%A4ven&max-results=20&by-date=true

och där står det tex i ett inlägg från 2010 att de ska "lägga sista handen på äventyret"

Tänkte att det är dags att sparka liv i den här gamla tråden igen och se om det finns någon som vet något nu?
Så vitt jag förstår så är det tänkt att Ödesväven tänkt att vara kompatibel med Eon IV. Så före det tror jag inte att det kommer.
 

Döds-Arne

Veteran
Joined
20 Jul 2013
Messages
2
Jag förstår. Hoppas att så är fallet och att de inte bara släppt det. Tråkigt att de sista nyheterna jag hittar ialf på deras sida är flera år gammalt och då säger dom att den är "klar efter helgen" i princip.

Jag kanske bara letar dåligt.
 
Top