Nekromanti SydCon-segrarna & SM i Western

Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Ah, hemma från SydCon och forumet är åter igång - nice:) Till er som missade detta konvent på sydligare grader vill jag bara säga en sak - skyll er själva! SydCon och SnöKon i Umeå i januari är nog de två konvent som håller absolut högst klass på sina arrangemang. Med andra ord fanns det massor jag önskar att jag hunnit spela...

Å andra sidan hann jag spela mycket Western, träffa väldigt många trevliga människor ochha mycket skoj - allt i vårt rum, då jag dagen före SydCon lyckades stuka båda fötterna... Finalen på Dollartrilogin spelades av en hel del lag även om pallplatserna denna gång snöts av idel bekanta namn. Full speed ahead som missat pallplatsen precis under kampanjens två första delar tog sig denna gång hela vägen fram till seger, Los Ponchos som alltid gör en bra insats kom poängen bakom på 2:a plats. Rigor Mortis var som vanligt lysande, men lite tröttare än vanligt. Den här gången fick de nöja sig med en 3:e plats, men stod ändå som segrare totalt i hela konventskampanjen, eller som de uttryckte det "man känner sig lite grand som man vunnit SM i Western":) Ett särskilt hedersomnämnande vill vi också ge FFFAB, förra årets totalsegrare som även i år gjort en solid insats och som alltid varit roliga att träffa och spela med:)

Det har varit väldigt roligt att spela en kampanj som sträcker sig över flera konvent igen, och av de kommentarer vi fått under resans gång verkar det som flera av er uppskattar det också. Därför kommer vi nog tillbaka med en helt ny kampanj nästa vår.

/tove
 
Top