anth;n68595 said:Orkar du vänta kommer det här till hösten
http://www.modiphius.com/conan.html
Annars tycker jag personligen att Mongoose Conan är den bästa lösningen
Eksem;n68674 said:Jag förstår inte varför man skulle välja något annat än OD&D jag. Det är liksom som en kanalisering av allt som S&S är, som en koncis katalog över genren.
Eksem;n68674 said:Jag förstår inte varför man skulle välja något annat än OD&D jag. Det är liksom som en kanalisering av allt som S&S är, som en koncis katalog över genren.
DeBracy;n68679 said:Dunno... För mig är ett av problemen med att överföra en Conan-aktig känsla till rollspel att rollspel av tradition innebär äventyrargrupper. OD&D är väl typ urroten till den grejen, så det känns inte som något naturligt val även om det såklart bör gå att trixa till på nåt vis.
anth;n68683 said:Vill du spela solo finns alltid Ensamma Vargen...![]()
DeBracy;n68679 said:Dunno... För mig är ett av problemen med att överföra en Conan-aktig känsla till rollspel att rollspel av tradition innebär äventyrargrupper. OD&D är väl typ urroten till den grejen, så det känns inte som något naturligt val även om det såklart bör gå att trixa till på nåt vis.
Eksem;n68689 said:Soloöventyrande har jag aldrig sett som specifikt för S&S (och är de inte ofta duos? Elric å Moonglum, Fafhrd å Grey Mouser, et al), men ser man det som en central ingrediens antar jag att... öh... rollspel är ganska dåligt på att emulera S&S överlag? Som den gruppaktivitet det är, menar jag.
DeBracy;n68693 said:Soloäventyrenade tog anth upp, blanda inte in mig i det. XD Men ja, duos, trios, små grupper, tillfälliga grupper. In A Wicked Age löser det genom att ett par av rollpersonerna ofta kommer visa sig vara skurkar eller bifigurer om spelomgången varit en novell. I senaste tagning på Bläck kom jag fram till att man helt enkelt inte skulle vara fler än fyra när man spelar (tre spelare + spelledare). Rätt långt från ryth:iga grupper om... sa du 12-20? Dynamiken blir väldigt annorlunda.