Nekromanti Sword Princess, rollspelet.

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ett spel vi håller på med (skissframsida, fast med klar bild). Mycket trevligt projekt med en duktig serieskapare!
Återkommer med fler detaljer.

 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Fler detaljer: Lätt narrativt rollspel, riktat till fans av svensk manga och cosplay-generationen.
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Heh, låter kul. Se upp att inte hamna i "nej detta blev jätte töntigt" kategorin. Natalia kan säkert leda dig på vägen där, för anime/manga/cosplay fans är ganska hardcore, vet vad de vill ha och väldigt cyniska...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det kommer verkligen inte bli "nej detta blev jätte töntigt". Och båda jag och min dotter är anime/manga/cosplay-fans (okej, jag håller inte på med cosplay själv, men gillar det verkligen).
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Fått väldigt bra ny artwork av Natalia specialritat till spelet, och hon är också med och skriver, naturligtvis.
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Utan att ha någon som helst aning om vad det handlar om (annat än prinsessor med svärd, att dömma av namnet), så verkar det fantastiskt underhållande.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Makaron;n203222 said:
Utan att ha någon som helst aning om vad det handlar om (annat än prinsessor med svärd, att dömma av namnet), så verkar det fantastiskt underhållande.
Spelet bygger på Natalia Batistas svenska manga med samma namn. Läs den gärna, det finns tre böcker. Mycket bra.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Spelet är skrivet för ca 12-13 är och uppåt, till hundratolv. Men en nioåring klarar av det, med lite hjälp i början. Svårighetsgrad som Fate Accelerated eller Dr Who, ungefär.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Till och med en 6-åring (snart 7) klarar av det med lite hjälp :) Skadar förstås inte med tidigare rollspelserfarenhet.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Rangertheman;n203230 said:
Till och med en 6-åring (snart 7) klarar av det med lite hjälp :) Skadar förstås inte med tidigare rollspelserfarenhet.
Tänkte på att reglerna inte är skrivna för ett barn på lågstadiet, man bör nog klara av att låsa typ Harry Potter utan hjälp i alla fall. (Barn är olika, iofs, jag läste Iliaden i 2:an.)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Arfert;n203231 said:
Tänkte på att reglerna inte är skrivna för ett barn på lågstadiet, man bör nog klara av att låsa typ Harry Potter utan hjälp i alla fall. (Barn är olika, iofs, jag läste Iliaden i 2:an.)
Sant! Reglerna bör man nog vara åtminstone i nedre tonåren för att läsa in sig på, något yngre om man bara ska skapa en rollperson.
 

shugal

Veteran
Joined
27 May 2009
Messages
34
Location
Örebro
Men najs! När kommer det ut? (imorgon springer jag i rask takt till biblioteket och lånar första delen av Sword Princess! :)
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Bara jag som älskar ordet "Drottlighet"?

Snabb fråga: Är alla spelarakaraktärer flickor?
 
Top