Nekromanti SWORD OF THE DARK LORD

EREDON

Veteran
Joined
29 Jan 2003
Messages
53
Location
Tyringe
Skulle någon kunna ge mig lite råd om hur mörkrets furstes svärd ska se ut och hur mycket skada det ska ge.
Jag gillar ju att göra vapen själv men oftast råkar jag göra dom till världens mest köttiga svärd som gör så där en OBH18T6 i skada.


Release the evil so the world can feel the pain!
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Varför måste han ha ett übermördarköttaralltsvärd? Kan han inte vara liten och lönnfet och istället omge sig med ett livgarde på 50 legoknektar.

För jag antar att det är en tuff slutfajt du är ute efter.
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Om du nu ska vara sånn...

... så vad sägs om ett svärd som ser helt vanligt ut, ja som ett stridssvärd t.ex. Enda skilnaden är vell då att den som blir träffad av eggen ligger i fosterstälning och vrålar när run 10 obT6 smärta far genom kroppen. Lätt att sixa, bara fånga in 2 demoner/själar av grad 6 som får sitta och alstra fillament tillsammans. Är det "mörkrets store och slämmige bozz" så kan han väll tulla lite på rglerna.

PS. Engels text på ett svenskt forum om ett svenskt rollspel på svenska? nämen fyyyyyy på dej :gremwink:

Mkh Vätten
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Precis varför ska det alltid vara ett superstort svärd som gör superskada när det kan vara som Pendragon föreslog en fet liten man/kvinna som har många vakter. Det är så mycket roligare. För medans rpna slås mot alla vakter flyr "the dark lord" genom en liten port bakom hans tron och så får de ta upp jakten. Där själva slut striden är på en klippa med lava runt omkring. Där "the dark lord" drar upp en liten dolk eller nåt som gör lite mer i skada än en vanlig. Och så lyckas de "knuffa" ner han i lavan..men han tar inte skada för att han är "the dark lord" men det vet inte spelarna så då ska han hämnas och smider nya planer..

Mvh coZcin
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,910
Location
Barcelona
Bildmontage?

Något säger mig att den gode hr. Hellqvist tagit de fulaste svärden han kunnat hitta i sitt fula-svärd-galleri, och sedan fogat ihop dem till något alldeles vederstyggligt.

Eller marknadsförs det verkligen svärd som ser ut sådär?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Näe, den är verkligen så ful

"Något säger mig att den gode hr. Hellqvist tagit de fulaste svärden han kunnat hitta i sitt fula-svärd-galleri, och sedan fogat ihop dem till något alldeles vederstyggligt. Eller marknadsförs det verkligen svärd som ser ut sådär?"

Underskatta aldrig dålig smak. Den finns och den är faktiskt så ful!
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
"Precis varför ska det alltid vara ett superstort svärd som gör superskada när det kan vara som Pendragon föreslog en fet liten man/kvinna som har många vakter."

För att det är mycket tuffare att slåss mot en jättestark boss än femtio svaga.

"För medans rpna slås mot alla vakter flyr "the dark lord" genom en liten port bakom hans tron och så får de ta upp jakten."

Eller så tar alv-rp:n upp sin super-serinenaé och skjuter ner bossen. Sen flyr han. :gremwink:

Mvh Victor Palm...

...Som ska spela i helgen, första gången detta året.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Där själva slut striden är på en klippa med lava runt omkring. Där "the dark lord" drar upp en liten dolk eller nåt som gör lite mer i skada än en vanlig. Och så lyckas de "knuffa" ner han i lavan..men han tar inte skada för att han är "the dark lord" men det vet inte spelarna så då ska han hämnas och smider nya planer..
Jo det var ju precis så jag menade...

/Joel - drypande av sarkasm och slitande sitt hår i frustration...
 
Top