Nekromanti Sword Coast Adventurer's Guide

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,137
Värd pengarna (mellan 300-350 kr ligger de flesta webbutiker på) eller är det bättre att lägga de pengarna på något annat?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vad ska du ha boken till?

Det är i praktiken en kampanjguide för de som rollspelar de äventyr som WotC ger ut och som utspelas längs svärdkusten.

Rollspelar du inte vid Svärdkusten eller om du har någon äldre kampanjguide till Forgotten Realms skulle jag säga ett den är ganska onödig.

Jag tänkte även strunta Volo's Guide to Monsters, men då jag insåg att den hade regler för monster (som kobold, goblin,...) som PCs ändrade jag mig så den står nu på min inköpslista.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,137
Tack för svaret! Jag är rätt säker på att vi kommer att hålla oss kring Svärdskusten inom överskådlig framtid. Just nu spelar vi bara Symbaroum men jag har hopp om mer D&D5e framöver, i första hand att köra klart LMoP.

Volo's Guide to Monsters är väldigt underhållande läsning, om inte annat :) Kan tänka mig att en och annan av mina spelare vill lira en Tabaxi.
 

shugal

Veteran
Joined
27 May 2009
Messages
34
Location
Örebro
Jag använder guiden mer än jag trodde att jag skulle göra när jag bläddrade i den första gången. Den innehåller en hel del matnyttiga beskrivningar av platser och platsspecifika regler för rollpersoner. Dessutom är det ganska skönt att ha en bok om Forgotten Realms som ens spelare kan bläddra i utan att en ska oroa sig för att de ska få reda på för mycket!
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Det är ju kul med några extra sub-klasser och ska ni spela på swordcoast så är den nog go.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,000
anth;n219807 said:
Rollspelar du inte vid Svärdkusten eller om du har någon äldre kampanjguide till Forgotten Realms skulle jag säga ett den är ganska onödig.
+1
 
Top