Swedish language bands?

Jag vill bara lägga ett stort plus till Annika Norlin, eller Säkert! som hon kallat sig tidigare. Otroligt fina texter, tycker jag.

@Franz Var det så att även där du växte upp så trodde man i sin ungdom att ksmb var ett akronym för k*ken sitter mellan benen innan man av äldre punkare fick lärt sig att det var ett akronym för Kurt-Sunes med Berits.

Jag umgicks en del med punkarna i min ålder på högstadiet och där hävdades det bestämt att ksmb betydde k*ken sitter mellan benen.

Bara lite kuriosa sådär som dök upp i huvudet när jag såg ksmb nämnas

@Franz Var det så att även där du växte upp så trodde man i sin ungdom att ksmb var ett akronym för k*ken sitter mellan benen innan man av äldre punkare fick lärt sig att det var ett akronym för Kurt-Sunes med Berits.
Jag kommer inte ihåg att vi någonsin diskuterade vad bokstäverna kunde betyda. En del punkband hade ju nonsensnamn som inte betydde någonting. Men det var så länge sedan så jag kan såklart minnas fel

De flesta jag kan komma på har redan nämnts, men några har missats:

Raubtier. Om Rammstein varit från Norrland.

Bad Liver. Ett göteborgsband som gör Tom Waits på Svenska, i fantastiska översättningar som inte bara översätter utan också placerar sångerna i Sverige. Såg dem live för ett tag sedan, en av de bästa (av typ 300) spelningar jag sett.

Köttgrottorna, Skumdum och Skitarg. Tre gladpunkband man bara måste älska.

DLK har jag inte sett att någon postat. Här går det undan. D-beat på en hög låtar i en hejdundrade fart och texter som fortfarande får min iinre tonåring att skratta.

Back