Nekromanti svts nya dokusåpa

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
såg om den på texttvn häromdan..
det skulle vara typ rollspel (lajv) i olika historiska epoker..

nån som vet mer om detta, och kan rätta mig om jag har fel.. för det verkar ganska häftigt..
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,914
Location
The Culture
Det här är vad SVT:s hemsida har att säga om det. Visst låter det som rollspel, men det är svårt att säga något med så lite information. Det kan vara precis hur bra eller hur dåligt som helst. Antagligen bättre än konkurrenskanalernas dokusåpor i alla fall.

Men kunde de inte kommit på ett namn som inte redan innehas av en serie om sjuka danskar? :gremwink:

/tobias
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Som vanligt är jag skeptiskt. Det verkar som Svt vill försöka klämma in så mycket som möjligt i samma program. Jag menar en historisk dokusåpa med rollspelsinslag? Hur fan funkar det egenligen? Låser man in alla deltagare på Varbergs fästning och ger dem varsin historisk person att spela?

- Du är Gustav Wasa, du är Erik den läspe och halte, du är drottning Margareta, du är Birger Jarl, du är Biskop Bengt Brask, du är den heliga Birgitta...
- Men hallå alltså. Erik den läspe och halte? Hur kul är det liksom? Ska jag halta omkring och läspa då liksom? Det funkar ju inte. Jag har faktiskt gått en kvällskurs i drama. Jag vill spela Napoleon, han är cool.
- Vilken level är Gustav Wasa på? Han borde vara en level 17 Aristocrat och med det skägget så måste han vara en dvärg.
- Enligt 4th edition reglerna så är Heliga Birgitta en vampyr, men tillhör hon verkligen Giovanni? Det känns inte riktigt rätt.
- Ska jag vara instängd med det här nördarna i tre veckor? Utan manikyr? Det funkar ju inte! Jag tänker ringa min agent.
- Jag vill vara Arn!! Arn är bäääässstt! Jag ska springa runt och hugga ner alla andra!!!! Hahahahaha!!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
HuHu ?!?!? Dokusåpa & rollspel ?? Skulle se ut det... :gremsmirk:
För min del så kan jag kalra mig utan momentet dokusåpa, men därimot så är jag klart intresserad av historia & sådant. Så man får ju ta & se vad som ges på det programmet.
Annars så är ju Arns rike ganska intressant att se på åxå !!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag har en plan...

Okej, vi tokanmäler oss hela bunten. Sadistiskt sett borde vi komma med, och alla vet ju att rollspelare kan manipulera, ljuga (spelledare speciellt) och är allmän historienördiga. Någon av oss borde vinna. Och sen så skänker vinnaren typ... 10-20% av vinsten till wrnu.
Fin plan va?


Storuggla, inte så genomtänkt
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
för den som inte vet så var peter stomrare tänkt som programledare, hade tackat ja men valt att hoppa av då svt slarvat bort kontraktet....

//Netfeed, informerar onödig fakta
 
Top