Nekromanti Sveroks speltidning

Wille Raab

Veteran
Joined
13 Oct 2003
Messages
56
Location
Stockholm
Det här kanske är en dum fråga, på flera olika sätt. Men man måste ju skriva inlägg nu när forumet är igång igen, och det har just varit Sveroks Riksmöte där det framkom att Sverok ska lägga ännu mer pengar på förbundstidningen.

I mina ögon blir Sveroks förbundstidning allt mer en speltidning. Det jag undrar är, är det nå't som Fenix känner av? På vilka sätt?
 

krämer

Veteran
Joined
7 Sep 2005
Messages
31
Jag tycker att det är spännande att Sverok nu fullbordat cirkeln. Viljan att gå ifrån spelrelaterat material och istället fokusera på förbundet, hobbyn och verksamheten var ju det som ledde till Fenix bildande. Nu återvänder det spelrelaterade materialet till Signaler och Sverige har plötsligt fått två speltidningar.

Tada!

krämer
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Tror inte dom kommer känna av det, rollspelare är ju världens största prylnissar och två tidningar är ju bättre än en :gremlaugh:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Jag vet inte vad Fenix tycker, men ...

... jag tycker att det är dåligt.

Fast det känns som att den nuvarande redaktionen inte kommer att stöpa Signaler från Sverok i en form som liknar Fenix, så jag tror och hoppas att de kommer att komplettera varandra.

Om Signaler från Sverok börjar sälja annonser, och får provis på det, och så vidare, då skulle jag bli jävligt lessen.

/M
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Jag vet inte vad Fenix tycker, men ...

Om inte kvalitén höjs avsevärt har jag svårt att se hur Signaler ska kunna ta något från Fenix, så länge det inte gäller annonser då. Som det är nu känns tidningen väldigt splittrad. Speciellt det här med att ha någon slumpmässig recension verkar märkligt. Antingen tycker jag att man ska ha som ambition att recensera det mest intressanta inom ett visst område, eller också inte ha några recensioner alls. Att recensera ett rollspel och ett brädspel per nummer är enbart underligt i mina ögon.


/Dimfrost
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag vet i alla fall vilken tidning som jag...

...helst skriver åt. Och läser för den delen. Jag har svårt att se hur Signaler skulle kunna konkurrera med Fenix rent kvalitetsmässigt om inte Gillbringarna åter tog över, vilket av uppenbara skäl verkar rätt osannolikt i dagsläget. :gremsmile:
 

P Lex

Warrior
Joined
2 Aug 2001
Messages
317
Location
Holmsund
I mina ögon blir Sveroks förbundstidning allt mer en speltidning. Det jag undrar är, är det nå't som Fenix känner av? På vilka sätt?
Jag kan inte direkt påstå att jag känner av att Signaler skulle ha blivit mer av en speltidning. Även om framsidan på det senaste numret var ovanligt tilltalande så är innehållet ungefär det samma som under de senaste åren. Även om andelen spelrelaterat innehåll skulle öka så tror jag att Signaler har ganska långt kvar till Fenix klass. Så jag tror inte att det kommer att påverka Fenix nämnvärt om Signaler börjar att skriva mer om spel.

Om däremot Signaler börjar sälja billiga annonser så skulle det slå hårt mot Fenix.
 
Top