Sveriges största konvent?

Är detta tekniskt sett Sveriges största spelkonvent?

Diskutera i smågrupper.

Hmm, det blir ju en definitionsfråga - tekniskt sett är ju även sport spel, och det skulle göra att forbollsturneringar skulle kvala in som konvent med samma logik. Kanske borde det krävas mer än ett spel...?

De har 100000 kortlekar, men hur många deltagare har de? (Ja, jag vet att det är fyra spelare per bord i bridge, men jag vet också att i tävlingssammanhang kan flera bord använda samma kortlek utan att den blandas om, och jag antar att de plockar fram nya kortlekar när de första börjar bli slitna. Så antalet kortlekar säger ingenting om antalet deltagare.)

De har 100000 kortlekar, men hur många deltagare har de? (Ja, jag vet att det är fyra spelare per bord i bridge, men jag vet också att i tävlingssammanhang kan flera bord använda samma kortlek utan att den blandas om, och jag antar att de plockar fram nya kortlekar när de första börjar bli slitna. Så antalet kortlekar säger ingenting om antalet deltagare.)
Ca 4000-5000 spelare hittade jag någon siffra på.

Som nämndes så brukar det vara knappt 5000 unika deltagare totalt men många är bara här en dag eller två.

Och det är visserligen bara bridge men det är definitivt en massa olika format med en internationell lagtävling, SM i par, mixedtävlingar, handikapptävlingar, tävlingar för nybörjare, mm. Och likt ett mtgkonvent så kommer också ett antal internationella spelare både proffs och turister.

Back