Nekromanti Sveriges bästa rollspelsstad

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Jag är ganska övertygad om att att vissa av rikets städer har mer levande och frodigare rollspelsmiljöer än andra och att det är lättare att komma in i hobbyn och dessutom bli fast i den om man bor i en stad där det överhuvudtaget spelas mycket rollspel. Är det inte så? Ok, om så är fallet kan man ju fråga sig vilken eller vilka städer i landet som hyser de absolut bästa och mest levande miljöerna för rollspel. Ja, vilka är det?

Själv börjar jag med att utnämna Lund som min kandidat till Sveriges bästa rollspelsstad 2005.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Ja du....
Ingen som helst anning för att vara ärlig.

Bor i Göteborg men vill nog inte säga att det är det optimala stället att spela på, tycker att andra städer verkar vara lite bättre på rollspel än gbg.
 

2ma2

Veteran
Joined
17 Oct 2005
Messages
71
Jag vill nominera Uppsala och Linköping..

Rätt enkelt, prexis som Lund så är det en studentstad, och där studenter hägrar, hägrar rollspel. Linköping är dock kanske lite mer lajvinriktat.

Allt ovanstående baserat på rena fördomar.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Umeå

Anledning: Det är en studentstad, 28000 studenter, en bra grogrund för rollspelare. Vi har två välskötta konvent (SnöCon och SävCon) varje år som alltid är välfyllda. Järnringen (Mutant) förlägger sin verksamhet här, en tung titel inom den svenska rollspelsindustrin.
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Göteborg såklart!

1. Många studenter (nu var det ju iofs inte antalet studenter utan antalet rollspelare som var intressant).
2. Bra rollspelsutbud i butiker.

Torbjörn
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
tyvärr verkar det inte vara Stockholm i alla fall.. men det kanske beror på ett brett utbud av andra förströelser?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Man kanske är lite partisk här, antar jag.. Utnämner åxå Lund, till ovan nämna titel..
Dock så skule jag nog vilja tro att et allt som oftas är ganska mycket rollspelare koncentrerat just till studentstäder.. Eller är jag helt fel ute ?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,958
Location
Linköping
Angående studenter.

Eftersom de flesta häri nämner studenter och studentstäder... När folk pratar gamla minnen hör man "80% av killarna i min klass i mellanstadiet spelade rollspel" osv, medans vi nu tjatar om studenter. Dvs samma generation. Så vänta 5-10 år så kommer Sveriges bästa rollspelsstad vara den med flest jobb på akademikernivå. :gremwink:

Eller så är Sveriges bästa rollspelsstad anonym stad A där alla småkids lirar men det vet ju inte vi eftersom bara en massa gamla (studenter är i kategorin "gamla" här, säg inte emot) fåntrattar svarar på tråden. :gremlaugh:
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
GothCon och Neogames, det stämmer faktiskt.

Men vi har väl inte propfullt med rollspelare som det finns i andra städer eller?
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Det är tamejfan inte Kalmar i varje fall!!! :gremfrown:

(å snälla snälla söta med aspartam på, motbevisa mig. Jag har lådvis med kampanjideer som bara skriker efter spelare)

/Johan
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
LeJonklev:

Jag ser att du behöver plugga vidare på Universitet! :gremtongue: Jag jobbar med studievägledningen här på Umeå Univeristet, om du kommer hit så hittar vi ett lagomt program som du kan fu**a upp med för mycket rollspel! :gremtongue: Låter bra? :gremlaugh:
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Har ju haft kul som rollspelar i alla de städer där jag bott (sthlm, lkpg och nu Götet)... lite sugen på att säga Göteborg för GothCon är ett hilmas bra möte för rollspelare (fast LinCon brukar inte heller vara fy skam), men känns fåningt att ta den stad där man bor. Så hur är det med där de har SillyCon? Hört mycket gott om den orten som kreativt center för rollspel...
 
Top