Nekromanti Svenskt rekord?

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
Jag har bränt tre karaktärer på två(2) spelmöten. Alltså inne på min fjärde nu. Salig blandning av mediokert rollspel, perfekta NPC-slag och drakoniska ( inte att förväxla med drakonitiska /images/icons/wink.gif) fummelregler för magi i Chronopia ställde till det.


"may the blood of your enemies stain the ground"
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
En av mina spelare förlorade två karaktärer samma spelmöte! Den ena karaktären var endast med i någon timme enligt spelvärldens tid och vår!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,777
Location
Göteborg
Inte alls

En av mina spelare var allmänt hatad i gruppen. Så fort han kom in i spelet så letade de andra upp något som deras karaktärer kunde störa sig på, och dödade honom. Han avverkade fyra karaktärer på ett spelmöte.
Som tur var tyckte han att det var roligt att göra nya karaktärer. Det slutade med att han hade jättetur med tärningsslagen och gjorde en superrollperson, som i stället slaktade resten av gruppen. Oj vad han och jag skrattade åt de andras sura miner när deras rollpersoner dog en efter en.
 

Salandras

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
45
Ska det vara något. När jag och ett gäbk kompisar speltestade ett rollspel med jättedödliga skadesystem och man gjorde en rollperson på fem minuter och då dog en av mina kompisar med 6 rollpersoner på ett spelmöte

Salandras, din dolk i ryggen
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>En av mina spelare förlorade två karaktärer samma spelmöte! Den ena karaktären var endast med i någon timme enligt spelvärldens tid och vår!</I>

Gammal anekdot som dragits förr: En i mitt spelgäng förlorade två karaktärer inom en minut. Nummer två (som hade slagits fram i förväg) hann vara med i ungefär tio sekunder.
Fast nu var det väl <I>antalet</I> avverkade RP på kort tid det gällde.

--
Åke
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Oj då !

Det avr inte illa !! Det är mer än vad jag har lyckats med....

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Döda karaktärer

Tja det är ju inte dåligt faktiskt, eller det är ju ganska dåligt egentligen /images/icons/tongue.gif. Jag har något liknande. Fast det var inte samma spelares karaktär utan 5 olika spelares karaktärer som dog på 2 äventyr. Inte så där jätte konstigt. Det som var konstigt var att SL inte var ansvarig för mer än en död. Resten var ren och skär Player Killing. Vi hade inte gjort någon PK på nästen ett halvår och så helt plötsligt så började folk trilla av pinn. /images/icons/smile.gif

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,500
Location
Helsingborg
Jag har avverkat 5 spelare under ett spelmöte, så nu letar jag efter en ny spelgrupp /images/icons/smile.gif. Allvarligt talat så är ditt rekord, <B>Helio</B>, tyvärr inte så ovanligt..

/[color:green]Han</font color=green> som inte brukar dö ofta m sina karaktärer
 
Top