DoD Svenska som stretch goal för detta DoD23-äventyr på Kickstarter!?

Obskyr

Snygging
Joined
21 Dec 2022
Messages
58
Location
Kungsholmen
1689577319287.jpegHittade någonting helt ofattbart på Kickstarter: en modul till engelska Dragonbane, med ett ”stretch goal” för att översätta och släppa den på svenska också. De anlitar alltså en professionell översättare, som sig bör.

Kampanjen heter Legends of Cyr-nul: The dire pack, och avslutas 31:a juli. Modulen verkar innehålla ett äventyr om antropomorfiska vargar, och har en stenmysig halvamatörmässig (men ändå välgjord!) känsla. I skrivande stund har kampanjen samlat ihop 9 000 kr, och det är endast cirka 6 000 kr kvar tills översättningen blir till, så det känns eminent möjligt. Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker att det vore hur roligt som helst om det här kom ut på svenska – så jag tänkte backa så hårt det går!

Om kampanjen uppnår målet så måtte det ju vara första gången en modul skrivits till en Drakar och demoner-utgåva på engelska och sen professionellt översatts till svenska. (Sarkath Hans gravvalv och dylikt räknas inte! 😝)
 
Last edited:

Obskyr

Snygging
Joined
21 Dec 2022
Messages
58
Location
Kungsholmen
Humpf! "räknas inte". :oops: 😛
Hahaha! Inte för att förminska herrns bedrifter!

(Av rent sammanträffande satt jag och läste den igår; funderade på om jag skulle kunna ta med någonting från den i min nuvarande kampanj…)
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Är det någon som köpt och tittat på hur bra översättningen blev? I beskrivningen på DTRPG stod det: "Inkluderat i är den fullständiga mini-fängelsehålan "CRYPT OF THE ACOLYTE". Vilket gör att jag är lite orolig att det kommer bli mycket förvirrande direktöversättningar. Kanske inget som inte går att jobba sig runt i och för sig.
 
Top