Nekromanti Svenska rollspel??

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,822
Location
Göteborg
gustaf s;n186188 said:
Genesis' Svart av Kval, Vit av Lust och Nerver av Stål är båda suveräna spel. Spela dom!
Nerver av stål är dock, som det brukar vara med mina jävla spel, svårpåfåtagbart. Vill man ha det kan man dock kontakta mig. Kanske kan det driva mig till att skriva klart det! Det är inte så mycket kvar.

Svart av kval, och även Utpost och Det sjätte inseglet, går dock alla att få tag på som gratis PDF:er, och de två förstnämnda även i bokform, för de som hatar träd.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,185
krank;n186036 said:
Gillar man fantasy så är Symbaroum väldigt, väldigt snyggt. Spelvärlden verkar rätt cool också. Jag brukar inte gilla fantasy, men Symbaroums illustrationer gör mig spelsugen...
Symbaroum är ett riktigt bra rollspel! Jag kan intyga att spelvärlden är väldigt cool och att den har ett enormt djup. Spelsystemet är enkelt och smidigt med fokus på rollspel.
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
543
Location
Mörkmården (småland)
wilper;n186049 said:
Mmm, det är bra grejjer. När det begav sig så spelade vi det rätt mycket, och när jag har återvänt till det senare har det känts riktigt bra också. Med den stadiga ström av rollspelsnekromati vi ser idag förvånar det mig att ingen har tagit de gamla böckerna+Bergting+varsam regelrestoration till Kickstarter.
Bah till varsam regelrestoration. Jag har haft funderingar på att slå ihop Mutant 2089 och reglerna för A Dirty World.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,057
Location
Sthlm
Tycker att du ska kolla upp gamla hedliga Kult. En stor del av charmen med att spela ett rollspel som det står "rekommenderas ej till personer under 15 år" på är ju att vara under femton och spela det i smyg.
Det kommer dessutom med lite tur leda till att du ser lite gamla bra filmer som The Crow, Hellraiser 2 och The Brood.
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Jocke;n186404 said:
Tycker att du ska kolla upp gamla hedliga Kult. En stor del av charmen med att spela ett rollspel som det står "rekommenderas ej till personer under 15 år" på är ju att vara under femton och spela det i smyg.
Det kommer dessutom med lite tur leda till att du ser lite gamla bra filmer som The Crow, Hellraiser 2 och The Brood.
Jo fast mina kompisars föräldrar har förbjudit oss att spela det och jag tror varken mina kompisar eller deras föräldrar blir glada om jag köper det.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Vill du ha något annorlunda - Noir, http://noir.nu/

Som recensenterna skrev:

Recension i Fenix (#2-07): ”Det mest innovativa spelet på tio år” ... ”Noir är en imponerande skapelse, rik på stämning och regelmässig smartness”. -Fenix Rekommenderar!-

Recension i Signaler från Sverok (#51): "Stämningen och stilen som skaparna lyckas förmedla är fantastisk och inspirerande" ... "Allt som allt tycker jag att Noir är ett mästerverk och ett givet köp".

Recension hos rollspel.nu: ”Det är ett riktigt bra rollspel, i en ypperlig förpackning” ... "Den är bland det snyggaste jag sett i rollspelsväg"
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Det är rätt fantastiskt att se hur många riktigt bra (och snygga) svenska rollspel det producerats!

Så lite tid och så mkt att spela.. Vi kör Mutant År Noll (mfl. i den "serien") och Western IV.
På närmaste horisonten planeras Symbaroum och eventuellt Coriolis (det är egentligen Firefly alla vill spela, med reglerna föll inte riktigt på läppen då vi är för konservativa..)
Noir finns med som en joker också, särskilt efter rykten om en världsbok under arbete..(?)
 
Top