Nekromanti Svenska Rollspel wiki

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,916
Location
Nordnordost
Via ansiktsburken fick jag inbjudan till en Svenska Rollspel wiki. Det verkar vara något i stil med Alvione, eller WRNU wikin, fast man börjar om från början ytterligare en gång. Jag kikade runt på sidan men kunde inte hitta något om vilka som står bakom, någon som vet?

(http://www.svenskarollspel.nu)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ser OK ut, men jag har ingen aning om vem som gjort den.

Lite tom bara, men det är inte så konstigt om den är ny.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
En ledtråd till vem som har sidan: Hen har en stor rollspelssamling, har köpt en hel del här på forumet. :)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,896
Location
Port Kad, The Rim
Zoth-Ya;n145758 said:
En sak vet jag och kan avslöja :) man är varmt välkommen att hjälpa till att fylla den.
Jotack, det skulle jag gärna göra. Men jag vill helst veta vem det är som jag hjälper innan jag skrider till verket.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Zoth-Ya;n145757 said:
En ledtråd till vem som har sidan: Hen har en stor rollspelssamling, har köpt en hel del här på forumet. :)
Anledningen att jag inte skriver ut namnet är att jag inte är 100% säker och inte frågat, men är övertygad att det inte är något hemligt.

/lite pinsamt om man har fel :)
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Det är inte hemligt, så det är bara att gissa. :)

Men den är helt ny, Första artikeln lades upp i mitten av september och det egentligen bara en månad lite drygt sedan jag överhuvud taget började vara mer aktiv utåt.

edit: Har mest lagt upp grundläggande stubbar för att det ska bli lättare för andra att skriva då man inte behöver bry sig om "wiki-formateringen" innan man blivit varm i kläderna. det är en liten inlärningskurva.

edit2: Anledingen till att jag inte promotar den speciellt mycket aktivt är att det egentligen är ett hobbyprojekt och jag nog fortfarande är lite för självkritisk och blygsam för att slå på stora trumman om folk inte gillar den.

// G
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Mekanurg;n145762 said:
Jotack, det skulle jag gärna göra. Men jag vill helst veta vem det är som jag hjälper innan jag skrider till verket.
Ok, då ska jag gissa, jag tror det är Mikael Åkesson, han har lånat ut en massa till de där böckerna bland annat.

Spännande det här...
 

Galten

Veteran
Joined
10 Feb 2013
Messages
125
Location
Stockholm
Zoth-Ya;n145831 said:
Ok, då ska jag gissa, jag tror det är Mikael Åkesson, han har lånat ut en massa till de där böckerna bland annat.

Spännande det här...
Det stämmer, men jag lånade bara ut samlingen till Jimmy och Orvar. Erbjöd mig låna ut icke-Ä-spels-rollspel till Anna-Karin och Anders för Finna dolda ting men de fixade det på annat håll.

// G
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
krank;n145865 said:
Hallå! Inte dåtid, om jag får be! http://www.rollspelshistoria.se lever fortfarande! Även om den, öh, inte uppdateras så ofta.
Usch jag blir så sugen på att fortsätta det där! Men tiden räcker inte till! Eller, ja, jo det borde den ju göra. Om jag skulle kunna få nån slags rutin, typ att uppdatera en gång i veckan, varje lördag morgon. En sak. Och så sakta bygga från det.

I och med Finna Dolda Ting och Äventyrsspelsboken finns ju nu en massa mer att ösa ur.

Suck ... vad är väl en wiki på nätet ...
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,131
Magnus Seter;n145871 said:
Usch jag blir så sugen på att fortsätta det där! Men tiden räcker inte till! Eller, ja, jo det borde den ju göra. Om jag skulle kunna få nån slags rutin, typ att uppdatera en gång i veckan, varje lördag morgon. En sak. Och så sakta bygga från det.

I och med Finna Dolda Ting och Äventyrsspelsboken finns ju nu en massa mer att ösa ur.

Suck ... vad är väl en wiki på nätet ...
Den ledde ivf raskt till att jag fick sjuka cravings efter att köpa på mig Mutant 2089 originalregler.. shit, jag tror jag får passa mig så jag inte sitter med några kubik rollspel plötsligen.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Magnus Seter;n145871 said:
Suck ... vad är väl en wiki på nätet ...
EDIT: Jag tänkte till lite, och vill inte ta energi från Galtens initiativ! Så jag får väl försöka bidra till den också, med den infon jag hittar.

Gick in och började rocka loss igen! Fan vad roligt! Men vi får se hur länge energin räcker. Det har ju hänt en del som jag kan skriva in, några böcker har getts ut och så. Fan det händer ju svårt mycket hela tiden, slår det mig. Kickstarters hit och dit och så vidare.

/M
 
Top