Nekromanti Svenska kulter

Tryckt och klart i sommar (ska tajma med ett Fager-släpp).
Ganska kompakt spel. Jag är ju ingen fan av en massa regler som bekantö Svenska kulter innehåller, utöver regler, NPCs, Arkana, varelser, kulter, lite om gudarna för de som inte känner till dem, hur man spelar och introäventyr. Och Anders ska driva saker har han lovat, hur mycket beror på tid. Jag hoppas han hinner en novell och annat.

Reglerna är nåt indie-Fate-skit har jag hört ryktats. :gremwink:

Ett äventyr?
Fredman skickar en grupp brudar från Borås (till exempel rollpersonerna) för att få tag i nåt som finns i en gammal kåk i Djursholm där det förekom diverse saker vid sekelskiftet. En annan kult vill ha det också. Men samtidigt så finns nåt där som alla glömt. Detta något har en egen agenda. Och för att komplicera saker är en privatspanare är ute efter en av rollpersonerna. Han är före detta KSI (Kontoret för särskild inhämtning), men styrs av Dagon. Sen börjar det strula till sig.

999223_549334948482102_1014508648_n.jpg
 
Det där var typ den snyggaste illustrationen jag sett. Det susar i säven möter Men in Black och Cthulhu. Jag fullkomligen älskar den bilden.
 
Låter fantastiskt! Fate och Cthulhu tillsammans - två av mina favoritsaker här i världen.

Får man fråga vad du menar med "Indie/Fate-skit" egentligen? Hur mycket avsteg från t.ex. Fate Core gör du? Hur är det med Arkana och monster - är det något som kommer att beskrivas utförligt i regelboken eller är det friare och mer upp till varje spelgrupp för sig att utforma?
 
kloptok said:
Låter fantastiskt! Fate och Cthulhu tillsammans - två av mina favoritsaker här i världen.

Får man fråga vad du menar med "Indie/Fate-skit" egentligen? Hur mycket avsteg från t.ex. Fate Core gör du? Hur är det med Arkana och monster - är det något som kommer att beskrivas utförligt i regelboken eller är det friare och mer upp till varje spelgrupp för sig att utforma?

Jag gör en egen version, skrev den innan jag läste nya Fate Core. Jag var inspirerad av grejer som Dr WHO och Starbazer.. Fast enklare. Man kan gissa att många som köper kanske aldrig spelat rollspel.

Anders Fagers böcker är ju rätt diffusa med detaljer om Arkanan egentligen. Men jag har pumpat honom på detaljer efter förmåga. Men magi a la CoC blir det inte, det är mycket mer improviserande och dealande mellan kultisten och "guden"... Som i böckerna. Man kan göra det mesta om man är beredd att betala priset... Om guden är på det humöret. Fagers böcker innehåller i alla fall inget magisystem, det är mer ett galet smörgåsbord av infall. :gremwink:

Monster.. Tja, lite sånt blir det, men det finns ju inga raser i egentlig mening, utom ett fåtal. Plats för improvisation. Och inga stats på gudar.
 
Det tycker jag låter toppen! Inga galna färder runt jordklotet kämpandes mot kultister, monster och gudar a la Call of Cthulhu alltså. Låter finfint.
 
kloptok said:
Det tycker jag låter toppen! Inga galna färder runt jordklotet kämpandes mot kultister, monster och gudar a la Call of Cthulhu alltså. Låter finfint.

CoC finns ju redan, och är perfekt. Ingen större idé att planka det. :gremsmile:
 
Back
Top