Nekromanti [Svenska kulter] Gudabeskrivningar, skribent sökes

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
---är typ det sista som ska in i boken. Men jag är lite hjärntrött just nu...

Nån som är sugen att hjälpa till och som dessutom har bra koll på Svenska kulter och Fagers språk? Kort om de gudar och varelser som förekommer i böckerna, kanske lite allmänt om mythoset också, om andan faller på. Det ska inte berätta för mycket. Det gör ju aldrig Fager.
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,657
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Jag tror mig ha god koll på både mythoset i stort och Fagers berättelser och skulle kunna vara intresserad.

Om jag skulle göra detta föreställer jag mig en text som prioriterar mystik och inspiration framför tydliga hårda fakta. Mer "det sägs att" och "kanske är det så" än "exakt så här funkar det".

Hur mångas ord tänker du dig?

Deadline?

Vill du ha med någon specifik typ av information?

Ska texten vara formulerad som om det var citat ur mythos-böcker och kultisters dagböcker eller mer objektivt?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,505
Location
En mälarö
Jag är intresserad. Jag har, mig veterligen, läst allt AF skrivit. Allt från spindelkonungen till Jag såg henne idag i receptionen. Och jag har ungefär samma frågor som Terje.

/Anders
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det är information riktat till Spelledaren, alltså inte stämningstexter i första hand.

Nåt i stil med den information som finns i CoC, Realms of C och Trail of C. Men inte hårda fakta. Sånt som man kan bygga vidare från.

Man kan kanske börja med några citat från mythos-böcker, sedan beskriva guden och de olika aspekterna mm. Kanske max en halv a4, ungefär. Men troligen mindre. Gärna kort. A la Fager.

Jag kommer inte ha stats för gudar, bara på en del varelser, som Gholer och Skarvfolk. Eventuellt.

Viktigast är såklart de gudar som finns med/nämns i böckerna. Det är väl fem-sex stycken kanske... Nyarlathotep, Ittakva, Hastur, Dagon, Yog-Sothoth, Geten... typ. Kan ha glömt nån.

Deadline? Om ett par veckor kanske? Du kan ju skicka ett test till mig. Innan du skriver rubbet.
 
Top