Hans E Magnusson
CAPS LOCK
Peter;n216591 said:En tanke vore att göra Svavelvinter och NG-spelet kompatibla. Så att man kan spela mer traditionella kampanjer i Traktoren - och kanske Skuggspel i NG-spelet setting?
NG spel?
Peter;n216591 said:En tanke vore att göra Svavelvinter och NG-spelet kompatibla. Så att man kan spela mer traditionella kampanjer i Traktoren - och kanske Skuggspel i NG-spelet setting?
Bolongo;n216604 said:Detta.
Min upplevelse när jag läste igenom regelboken var "fiktionen är väldigt påträngande här" och "den här fiktionen är full av nya begrepp som jag måste plugga in", följt av "åh nej, det är en av de där pseudo-renässans-världarna, eller hur?"
Bifur;n216602 said:Det mest konstruktiva för att lyfta spelet vore nog en kampanj med vad vi kanske kan kalla prequel-fokus, något som utspelar sig delvis innan böcker, och som kanske lägger den allra mest karaktärsdrivna/samberättande stilen åt något sidan .
Henke;n216614 said:Visst skulle man kunna skapa nya äventyr i Trakorien om pre/post-Konflux, men jag tror ändå att folk som köper spelet förväntar sig att man kan spela kampanjen som spelet (och romanerna) trots allt bygger på. Det är liksom själva kärnan.
God45;n216637 said:Medan systemet är bra, kul och jag gillar det så är det mest en version av det redan existerande Fate systemet.
Sedan är settingen fast med en massa Drakar och Demoner bagage som inte är great och bitarna som inte är det känns som mindre spännande Warhammer Fantasy Roleplay.
Peter;n216642 said:Det är väl snarare AW som det är ett derivat av?
Det gör tillräckligt mycket nytt för att det skall vara värt det.
Sedan är Drakar och Demonerbagaget grymt, objektiv sanning![]()
da_bohz;n216644 said:Jag har nog egentligen inte så mycket att säga till om här eftersom jag aldrig ägt, spelat eller läst igenom spelet en enda gång.
Bifur;n216650 said:Det känns annars som kontentan är att det unika/särpräglade i böckerna (och som gör att jag gillar dem) också är det som gör obekanta tveksamma. Om det sedan är så att det är svårt att hitta skribenter blir det så klart inte lättare att nå nya spelare.
Ren spekulation: det kan inte vara rättighetsmeck som strular? Om jag förstår saken rätt så har rättigheterna till det mesta Äventyrsspel en gång gav ut återgått till respektive upphovsman, pga diverse konkurser. Men rollspelsprodukter är sällan enmansgöra, så det kanske är svårt att reda ut vad i Svavelvinter som är skapat av Erik Granström som frilansare, och vad som är skapat av anställda på Äventyrsspel?Henke;n216581 said:Personligen förstår jag inte varför man inte satsade på en omarbetad nyutgivning av äventyren eftersom det är pga dem som många köpte romanerna och rollspelet överhuvudtaget.
God45;n216649 said:Det är väll verkligen inte AW. Det är väldigt Fate.