Nekromanti Svavelvinter till eon??

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Jag kommer antagligen att använda mig utav den eminenta 5:kunflux serien som bas för sommarens kampanj.

Jag undrar om någon annan redan använt sig utav denna sjukt bra äventyrssvit till eon - i Mundana??
.. om så eller om du har några åsikter - feel free to enlighten me!!

ps.
Skulle det var olagligt att publicera svavelvinter till eon p nätet??- utan illustrationer så klart + omarbetad för mundana?
ds.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Yepp yes...

Har lirat svavelvinter till Eon. Men endast först äventyret då hela äventyrargänget strök med. De beslutade helt enkelt att bege sig till Kvuri efter det att Kung Ottar vaknat upp och försöka fightas med de vandöda.

Jag hade Majura som en Jargisk koloni långt uppe i norr och det passade riktigt väl in i spelvärlden.-
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Re: Yepp yes...

Så där en riktig dator!!!
Ledsen att mitt förra inlägg ser ut som det har gått genom sju svåra år, men jag skrev det på en "hör och häpna" mac..

I vart fall så tror jag att svavelvinter + resten skulle kunna göra sig jäkligt bra i mundana, vad jag inte vet är om jag skall placera det med cerfalierna som trakorierna eller om det blir consaber som får äran. Några tankar??
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
Re: Yepp yes...

Jag har faktiskt spelat (halva) Svavelvinter (första delen i serien Den femte konfluxen) med Eons regler, men i Trakorien (som är beläget i Ereb Altor, den första officiella DoD-spelvärlden). Jag skulle nog inte vilja placera varken kampanjen, eller Trakorien för den delen, i Mundana. Trakorien fungerar nämligen alldeles utmärkt som spelvärld i sig, speciellt om man är Granström-fan som undertecknad.

/Baldyr, som inte tyckte att det var värt besväret att konvertera äventyret till Eons regler
 
Top