Nekromanti Svavelvinter - slutsålt

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
441
Location
Stockholm
Apropå den så kallade rollspelsdöden osv kan det vara av intresse att vi sålt slut på hela upplagan av Svavelvinter på 3 månader (det släpptes i juni). Nu finns det fortfarande ett antal ex ute i butik men sen är det slut! För nu i alla fall.

Upplagan var på 1000 ex så inte rekordstor, men ändå, vi är förvånade.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,722
Jag hörde det här när jag och Dnalor var in på Collectors Point här i stan förra veckan. Det var kort sagt grymt kul att få höra. Grattis!
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,302
Location
Kullavik
Inte illa heller med tanke på att boken ändå kostar en slant.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fetgrattis till er! :gremdrink:

... Tråkigt för mig däremot som inte prioriterat det än och inte vet när det kan bli av. Hoppas på att det inte tagit slut innan dess. :gremtongue:
 

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
Grattis! Jättekul. Och välförtjänt - det är ett suveränt spel. Men jag tycker det är ganska tyst om spelet, eller misstar jag mig?
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Roligt att det går bra för detta eminenta rollspel. Jag kan bara hoppas att det blr en andra upplaga, så att det inte blir out-of-print efter tre månader.

Är det någon som vet (eller vill berätta) vad spel som Eon (III?), Neotech, Western (III) och Fantasy! har sålit i för upplagor? Det brukar ju sägas att Drakar och Demoner såldes i 100 000 ex, men det var, som man säger, andra tider då.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Skarpskytten said:
Roligt att det går bra för detta eminenta rollspel. Jag kan bara hoppas att det blr en andra upplaga, så att det inte blir out-of-print efter tre månader.

Är det någon som vet (eller vill berätta) vad spel som Eon (III?), Neotech, Western (III) och Fantasy! har sålit i för upplagor? Det brukar ju sägas att Drakar och Demoner såldes i 100 000 ex, men det var, som man säger, andra tider då.
Fantasy! har just nu sålt snart 400 ex till handlare (antar att det är samma med Svavelvinters upplaga)... och typ 320 till slutkund om mina uppgifter stämmer. Sen februari. Sen har ju vi äventyret, där ligger vi på ca 150 sålda ex. Men det är ju betydligt nyare.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Zimith said:
Grattis! Jättekul. Och välförtjänt - det är ett suveränt spel. Men jag tycker det är ganska tyst om spelet, eller misstar jag mig?
Det kanske diskuteras på nåt annat forum? Eller så har rollspelare köpt det som en "coffee table book" för att det är sjukt snyggt. Vet inte.
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
solvebring said:
Arfert said:
Tomas (Harold) said:
Olav said:
Diskussionen händer nog huvudsakligen på http://frialigan.se/forum/
Jo, det är ju där det mesta av diskussionerna sker.

Här på wrnu har det väl inte varit så mycket väsen, det stämmer nog. Vi kanske skulle haft spelets forum här i stället? :gremsmile:
Ja för sjutton.
Sannerligen!
Eller så kan den som vill diskutera Svavelvinter ta sig till det officiella forumet?

En rekordelig lösning på min ära.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Orkar inte hålla på att följa en massa olika forum. Rollspel.nu tar tillräcklig tid, jag är lat.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Problemet är att ingen kan BLI intresserad av spelet utan att hänga på forumet för de som redan är intresserade av det...
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
wilper said:
Problemet är att ingen kan BLI intresserad av spelet utan att hänga på forumet för de som redan är intresserade av det...
Fenix, SF-bokhandeln, bloggar och krönikor på wrnu m.m. räknas inte alltså?

Bara så att vi vet. :gremsmile:
 

bladerunner_35

Warrior
Joined
21 Jul 2001
Messages
286
Location
Landskrona
Måns said:
wilper said:
Problemet är att ingen kan BLI intresserad av spelet utan att hänga på forumet för de som redan är intresserade av det...
Fenix, SF-bokhandeln, bloggar och krönikor på wrnu m.m. räknas inte alltså?

Bara så att vi vet. :gremsmile:
Jag undrar hur stor upplaga de kunde sålt om det officiella forumet funnits på rollspel.nu. Ack, det som kunde varit.... ;P

@Måns: om du är samma Måns som på det officiella forumet så har jag svarat på din fråga nu
 
Top