Nekromanti Svavelvinter-rollspelet i DN

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,922
Location
The Culture
Okej, det är ingen stor grej, men på sida 15 i dagens kulturdel rekommenderas Svavelvinter-rollspelet under rubriken 4 x nya vuxenbilderböcker. Man får vara glad när rollspel syns i media över huvud taget.

/tobias
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
557
Location
Gävle och Åland
Kul! Jag hade ett seminarium ihop med Lotta Olsson och Ola Wikander på bokmässan i år och vi pratade bland annat om spelet. Roligt att hon blev nyfiken och skriver om det (har inte sett tidningen ännu).
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Gurgeh said:
Okej, det är ingen stor grej, men på sida 15 i dagens kulturdel rekommenderas Svavelvinter-rollspelet under rubriken 4 x nya vuxenbilderböcker. Man får vara glad när rollspel syns i media över huvud taget.

/tobias
Sidan 17 ska det vara.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Hoppas att det leder till ökat intresse för hobbyn. Och hoppas att folk söker sig hit och delar med sig av sin kreativitet till oss på forumet.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,012
Bassejr said:
Hoppas att det leder till ökat intresse för hobbyn. Och hoppas att folk söker sig hit och delar med sig av sin kreativitet till oss på forumet.
Vi pratar väl bara om ett omnämnande, en artikel...? :gremshocked:

Vill inte vara negativ men du får det att låta som att folk fortfarande läser gammelmedia... :gremwink:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
CapnZapp said:
Bassejr said:
Hoppas att det leder till ökat intresse för hobbyn. Och hoppas att folk söker sig hit och delar med sig av sin kreativitet till oss på forumet.
Vi pratar väl bara om ett omnämnande, en artikel...? :gremshocked:

Vill inte vara negativ men du får det att låta som att folk fortfarande läser gammelmedia... :gremwink:
Det läses bevisligen, och diskuteras på rollspelsforum. Jag tror väl inte att en enda recension kommer att ge hela hobbyn ett uppsving till en modefluga, Men jag hoppas att vi kan få ett par nya huvuden i the roleplaying matrix för att vidareutveckla och sprida nya id´eer. Nya människor är alltid kul. :gremsmile:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,922
Location
The Culture
Arfert said:
Gurgeh said:
Okej, det är ingen stor grej, men på sida 15 i dagens kulturdel rekommenderas Svavelvinter-rollspelet under rubriken 4 x nya vuxenbilderböcker. Man får vara glad när rollspel syns i media över huvud taget.

/tobias
Sidan 17 ska det vara.
Jag bor i djungeln. Stockholmsupplagan ser säkert annorlunda ut än den jag får.

/tobias
 

Måns Bredelius

Veteran
Joined
9 Jan 2013
Messages
121
Location
Stockholm
Bassejr said:
Hoppas att det leder till ökat intresse för hobbyn. Och hoppas att folk söker sig hit och delar med sig av sin kreativitet till oss på forumet.
Ska inte hoppas för mycket. Fast rollspel kommer nog aldrig dö ut ändå. Tycker det är så stort det behöver vara.

Men det är verkligen kul att höra detta. gz fria ligan!
 
Top