Nekromanti Svarta Madonnan

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
Finns det någon som har lyckats löra igenom hela denna eminenta kampanj? Har påbörjat den vid två tillfällen men varit tvungna att sluta när folk börjar flytta och sånt. Som längst har vi kommit till del tre. Jag vet inte vad det är men när vi spelar så tar allting så fruktansvärt lång tid. Det är väldigt roligt men man hinner aldrig färdigt med något. Det sista som hände (och det var år sedan) var att spelarna tvingades fly till Polen efter ett blodbad (nåja) på mentalsjukhuset.
Jaja, hursomhelst så vore det kul att höra hur det har gått för andra. Det är ju trots allt en rätt lång ock krävande kampanj.

På dem igen, de blöder i ryggen!
/Astroboy
 

Nauseam

Veteran
Joined
27 Dec 2000
Messages
147
Location
De mörka skogarna i Östanled.
Nästan tagit mig genom hela.... Var tvyngen att sluta men vi hade väldigt trevligt... faktum är att jag ska börja leda Madonnan innom kort med en ny grupp... ska bli väldigt kul. Har du prövat att (utan att säga för mycket) köra dröm-delarna samtidigt som resten, det blir lite mycket att läsa in hela tiden men det går om man förbereders sig räjelt.

Det skulle vara kul att i mer detalj höra vad som hänt dig (och er andra)... sånt är bra när man ska leda.
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
det ständiga ödet...

Det är inte speciellt kul att säga det... Men jag har inte heller lyckats komma igenom Den svarta madonnan... Vi spelade ruskigt mycket ett tag men lyckades inte komma speciellt långt... Sedan flyttade vår spelledare, när våra rollpersoner satt fast i typ... Polen, någonstans...

Jag tycker det är en riktigt bra kampanj (Det jag har spelat av den i varje fall...) Stämingsfull, mörk och kuslig. Inte alls så dålig som folk säger...

Det verkar vara alla kampanjers ständiga öde.
Att aldrig bli färdigspelade...

/Liner/
 

Wolfmaster

Warrior
Joined
22 Oct 2000
Messages
209
Location
Karlskrona, Blekinge, Sweden
Vi har faktiskt kommit igenom den, men det tog tid....har ingen aning om hur mycket tid, för det var ett tag sen, men en massa var set i alla fall......vi hade en period när alla i spelgruppen var ledig så vi spelade nästan varje dag en, i alla fall 5 -6 timmar, och det pågick ju ett tag
 

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
Polen är det ständiga ödet!

Hamnade ni också i Polen?! Ha ha!!

Säger folk att den är dålig? Så märkligt. Personligen tycker jag att det är en av de bästa rollspelskampanjerna. Sen gäller det iofs att spela på "rätt" sätt...

"PG Gyllenhammar, PG Gyllenhammare nu kommer vi och taaaaaaar diiiiiig!"
/Mr Gadsby
 

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
A long long time ago...

Nja... det var ungefär då vi slutade spela så de hann precis börja få lite skumma drömmar, inte mer än så. Men jag planerade att köra båda delarna parallelt.
Och det är alltid kul att höra vad som hände med folk, problemet för mig är att det var så länge sedan vi spelade (3-4 år sedan tror jag) så jag har svårt att komma ihåg detaljerna.

/Mr Gadsby
 
Top