Nekromanti svärdspel och Tur

Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Hej på er...länge sen jag skrev något...:)

Rp var i Soldarn o letade efter en försvunnen fästmo, sen hände lite andra grejer...men det var inte vad jag skulle prata om, utan när de väl var där tyckte de att de lika gärna kunde vara med i svärdspelen, de är ganska duktiga, ville se hur det gick. Så vi har människa som är riktigt bra, 20 (19+momentspec.), tiraken som har 18 o en missla som ville vara med, utan någon stridskonst dock...(ja, vi har spelat länge nu med dom här).

De kvalade in (inte misslan dock)...
Människan blev lottad att möta en av mina gamla SLP, hon har hängt med länge nu, nästan lika länge som den här spelgruppen, varvid hon med tur slår ut honom...bara för att senare påstå att hon hade drogat honom, o därvid förlorade sin plats till människan som då var kvar i turneringen. (de är fortfarande inte kloka på varför hon gjorde så). Tiraken spöade nån fjolla.
Det mest uppseendeväckande i första omgången var att Herr Ivian åkte ut!! Mot nån liten svärdsfäktare från consaber....*suck* (publiken var i uppror). Hursomhelst fick tiraken en lätt lottning till, medans människan belv lottad att möta "dödsängeln från Dunbaton"...varvid han åkte ut...
Sen skulle tiraken möta Manzir....han hade lekande lätt besegrat sina tidigare motståndare, gjort en lek av hela historien...tiraken blev träffad i första rundan o manzir mest visade upp sig för publiken..(nu var det först till 2 träffar)...då tiraken byter taktik från de vanliga snabba anfallen till ett kraftfullt som manzir parerar, o först går skadan ganska högt, o sen brytslaget på 2 tärningar, som slutar på 15....svärdet bryts o tiraken förklaras vinnare....
Sedan fortsatte de två sista striderna på ett liknade absurt sätt, där tiraken bara slår så BRA! misslyckas inte på 5 tärningar...i semifinalen högg han armen av sin motståndare!
Till sist var det han o Umerian kvar...det första som händer är att umerian snubblar o hamnar i underläge...varifrån han aldrig hämtar sig, för tiraken misslyckas aldrig!
Så med en stor skopa tur o ett bra VINIT (13) kan man tydligen komma väldigt långt....

(hade verkligen inte tänkt mig att de skulle kunna vinna, men vad gör man?)
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Tiraker rullar...

Mycket kul att ännu en gång vann en tirak. Jag blev också jäkligt (OBS: detta kan förstöra om ni vill läsa svärdspel i hadarlon) förvånad och glad när tirakkvinnan vann i boken. Kul att NÅGON gillar tiraker förutom jag själv.

Nåja, alla goda rollspelare vet att slumpen är jäkligt konstig när det gäller just rollspel. Det går nästan aldrig som man tänkt sig.

Är det bara jag, ellerstör sig mer personer sig på Herr Ivian och de andra hjältarna som rippar berömmelse från sina egna karaktärer. Jag brukar inte ha med dem i mina äventyr alls eftersom de snor ära från rpna. "pytt, det kan Herr Ivian göra med handen bakom ryggen" kan nog göra att den bäste kokar av ursinne.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,208
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Svärdsspel

Heh...min rp deltar också i svärdsspel just nu, fast speciellt arrangerade sådana - inte Hadarlon, mao, utan snarare en ersättare till dessa (orostider i Soldarn, vi är 7 år efter Mundanas ordinarie årtal). Rp:n ifråga har tränat rejält mycket under en flera år lång kampanj (som vi spelat ohyggligt mycket), och är minst sagt groteskt elit - hon hoppas vinna, men siktar på en topplacering iallafall.

Nivån på fäktarna i vår kampanj är nog lite högre, dock - vi räknar med att det är världseliten som är med, och de har således färdighetsvärden Neogames skulle spy på ;-)
(Vi tycker det är för svårt att lyckas i Eon som det är, så vi har alltid haft högre nivåer på 'bra' än vad Neogames anser rimligt).

Vi är bara på första omgången än så länge, och hälften av deltagarna har följaktligen åkt ut. Höjdpunkten var, utöver min rps strid mot en kraggbarbar, Rhazcom Manziirs match mot en elev från Turina. Den cirefaliske fäktmästarens sekundant räckte honom helt sonika en Radard (liten cirefalisk kniv), som han lugnt spöade skiten ur Turina-fäktaren med. Det kallar jag stil ;-)

- Ymir, som tycker att Eon är ett föredöme vad gäller bra skrivna slp:er
 

CoraX

Veteran
Joined
25 Mar 2002
Messages
11
Location
Upplands Väsby
Re: Tiraker rullar...

Jag tror nog du är lite avundsjuk på Herr Ivian.

Men som Herr Ivian en gång sa: "Det är inte lätt att vara ödmjuk, när man är så felfri som jag!" /images/icons/king.gif
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
tiraken blev träffad i första rundan o manzir mest visade upp sig för publiken..(nu var det först till 2 träffar)

Vanliga duellregler är:
*Endast 1 vapen
*Inget pansar
*Strid till första blodsdroppen
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
javisst, men även i boken ökar de antalet till två....så det är väl därför ...:)

Klart att SL fuskar..:), det är för allas bästa.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Tiraker rullar...

Njae, jag är mycket bättre än honom och jag har avklarat massor av saker som Herr Ivian inte ens skulle klara av att ens fundera över, än mindre genomföra dem. Jag dödade faktiskt honom en gång då han beslutade sig för att jargier bör avrättas (han har ju dom åsikterna, den jäkla rasisten) och han jagade efter mig. Då får man faktiskt skylla sig själv. Karaktären jag spelade då hade vunnit svärdsspelet och hade inga problem med honom. (jag sköt honom med båge tills hans qadosh tog slut när han bad gudarna att hela honom)
 

Alvdräpe

Veteran
Joined
16 Feb 2001
Messages
69
Vadå tur? Ren skicklighet, god taktik och rätt inställning var vad jag och Raknikk använde.

Tilläggas kan att det (präxis som i boken) var en fullt normal tiraksabel, inte någon jävla snobb-duellant-lätt-fäkt-fjoll-skit.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
om jag får citera mig själv [NT]

CoraX:
"Jag tror nog du är lite avundsjuk på Herr Ivian.

Men som Herr Ivian en gång sa: "Det är inte lätt att vara ödmjuk, när man är så felfri som jag!" "


"Det krävs en stor man att erkänna sina fel.
Men det krävs en ännu större att aldrig ha fel"


;)
 
Top