Nekromanti Svärdsmagiker

Crazydwarf

Veteran
Joined
1 May 2003
Messages
29
Va..Hmm de får väl lika som vanliga magiker :gremconfused:
Så har jag iaf. alltid kört..Jag ser ingen andledning att begränsa dem ytterligare, när de inte kan lära sej rimvitner.

Med tanke på att de rustnings och vapenbegränsningar de får och KP/YN så blir de inte särskilt duktiga krigare iaf. :gremgrin:
 

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
Nope...och det beror på att de istället får bättre möjligheter att få hyfsade kunskaper med vapen.

"Med tanke på att de rustnings och vapenbegränsningar de får och KP/YN så blir de inte särskilt duktiga krigare iaf."

Det är inte heller meningen. Man får göra en avvägning...antingen bra på vapen (dvs Krigare/Riddare), bra på magi (Trollkarl) eller hyfsade på vapen och mage (dvs Svärdsmagiker).... man kan således inte bli bra både på vapen och magi...

Om du kollar tabellen för Trollkarl/Svärdsmagiker står det ju under SPI-poäng per YN: 2T6+4/0, det före snestrecket gäller för Trollkarl, det bakom för Svärdsmagiker.

// Matt Evans
 

Crazydwarf

Veteran
Joined
1 May 2003
Messages
29
Åhå..Det var som attan. Vi övergick raskt till expertreglerna så mina grundregleskunskaper har sina brister :gremsmirk:

Men tja..Definera "hyfsad på", jag tycker de blir rent ut sagt dåliga på både magi och vapen :gremgrin:
med lite extra SPI blir de iaf. "Hyfsade" på nåt
 

Harablos

Veteran
Joined
23 Feb 2003
Messages
61
Location
Kristianstad
Enligt expert reglerna ökar man inte i level. Man höjer sina färdigheter istället. Med detta vill jag säga att en svärdsmagiker höjer precis som en vanlig magiker sin Spi med vitnelära.
 
Top