Svärdets Sång - Bittermarken

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
484
Nu har jag hämtat ut min fysiska kopia av Bittermarken samt karthäfte. Tyvärr har de haft problem med att skicka med äventyrsboken Den Kanderade Magikerns Krypta (bästa scenarionamnet någonsin?) så den kommer senare.

Någon fler som backat och fått? Åsikter?
Jag älskar kvalitén och känslan i de fysiska böckerna. Alla Svärdets Sång-böcker jag har är bland de rollspelsböcker jag tycker är allra finast i hyllan och känns bäst i läsfåtöljen. Baserat på kvalitén så kommer jag med största sannolikhet att samla på mig alla Svärdets Sångböcker som släpps framöver.
Och vilken bjässe till bok det är också.

Jag är riktigt peppad på att någon gång spelleda i Bittermarken.
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
207
Jag har just börjat läsa den. Beskrivningen av att leva och röra sig i Bittermarken är underbar, och jag gillar kampanjens upplägg. Det osar även starkt av Konfluxsviten (vilket inte alls är negativt) samtidigt som Seter gör sin egen pryl. Jag gillar den, hittills. Vi får se vad resten av läsningen har att erbjuda.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Gah vad läskigt det är att se såna här trådar!

Kul att ni gillar det hittills. Hoppas det håller i sig!

/Magnus
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Under tiden som jag korrekturläste blev jag väldigt sugen på att spelleda Bittermarken - vilket väl får sägas vara ett gott betyg :)
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Bläddrat lite i den. Det ser väldigt lovande ut. Har inte gått på djupet än det känns som något som man antingen vill spelleda eller hitta en online grupp som spelare.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,899
Location
The Culture
Jag läste Den kanderade magikerns krypta först, eftersom den var tunnare. Jag ska ge mig på Bittermarken snart. Boken ser i alla fall väldigt fin ut.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Jag har också börjat läsa, men har lite ont om tid så det kommer ta ett tag. Precis som sagt ovan så klingar det Svavelvinter på ett positivt sätt och även till viss del Kaltes Grottor från Ensamma Vargen (tror till och med jag tipsade om det i nån gammal tråd när du Magnus Seter sökte inspiration)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Detta fokus på is och snö överraskade mig negativt och jag är grymt besviken. 0/5 stjärnor!

;-)
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
484
Big Marco;n349001 said:
Detta fokus på is och snö överraskade mig negativt och jag är grymt besviken. 0/5 stjärnor!

;-)
Plus att det inte finns thieflings, vafan.!??!?!?!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,444
Vill bara stämma in i lovkören - det är grymt välskrivet och engagerande, och inbjuder till äventyrande. Vibbarna av Svavelvinter (äventyret) och Kalte är klara bonusar :) Härligt med lite arktokalyptisk polarkyla såhär i majvärmen :)
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Har haft mycket att göra och så ramlade det in böcker från 3 olika rollspel samtidigt för några dagar sedan så har bara läst de första sidorna och bläddrat lite snabbt i resten än så länge men ser väldigt lovande ut som vanligt. Bara kört 3 äventyr till Svärdets Sång än så länge men så småning om kommer spelarna få känna på kylan i Bittermarken :)
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
484
Nu har jag klämt in några mer stunder med bittermarken och jag måste bara säga att jag tycker att det är en riktigt välskriven kampanjmodu. Den har helt rätt avvägning mellan stämningsfullhet och användbarhet och jag längtar verkligen tills jag får omsätta den till spel. Väldigt bra arbetat med denna!
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
667
Location
Nibiru
bortom12e;n349675 said:
Nu har jag klämt in några mer stunder med bittermarken och jag måste bara säga att jag tycker att det är en riktigt välskriven kampanjmodu. Den har helt rätt avvägning mellan stämningsfullhet och användbarhet och jag längtar verkligen tills jag får omsätta den till spel. Väldigt bra arbetat med denna!
Kul att höra, Magnus (och Alvaro) har gjort ett grymt jobb! :)
 
Top