KÖPES Suspekt Dod 82 Blå låda inplastad på Trad, åsikt?

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,847
Location
Off grid
Något känns fel med denna minst sagt, Ny användare, Inplastningen, Kvaliten? För misstänksam?
Jag misstänker att den åtminstone fått ny plast sen -82?
Men jag är inte arkeolog på nåt sätt.

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,303
Location
Göteborg, Lindome
Var blå lådan ens inplastad?
Ja, åtminstone de första hundra var det. För jag, Lars-Åke och Fredrik stod i butiken på Österlånggatan och packade och plastade för glatta livet dagen innan spelet släpptes. Vi hade en rulle krympplast, en plastsvets och en hårtork.

Hur de gjorde i fortsättningen vet jag dock inte.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Ja, åtminstone de första hundra var det. För jag, Lars-Åke och Fredrik stod i butiken på Österlånggatan och packade och plastade för glatta livet dagen innan spelet släpptes. Vi hade en rulle krympplast, en plastsvets och en hårtork.

Hur de gjorde i fortsättningen vet jag dock inte.
På samma sätt. :cool:
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Enligt en källa jag har är säljaren en person som var med på den tiden, och jag tror att den personen hade anledning att plasta lådor med Drakar och Demoner då.

Samma person sålde nyss en Gigant-låda från Äspels-kongressen (den med kartonglåda) och inga klagomål har inkommit från köparen (tvärt om ett glatt omdöme), så jag väljer att tro att personen som säljer gör en källarröjning och hittar lite saker som legat undanstoppat länge.

Men som sagt, det jag har är inte förstahandsuppgifter från säljaren, utan till viss del slutsatser dragna från olika ledtrådar.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,303
Location
Göteborg, Lindome
Exakt som det var på Tradition Sturegallerian 15 år senare mao.
Amazing. På Titan köpte vi oss en inplastningsmaskin. Ett enormt åbäke med allt integrerat inklusive en värmetunnel som produkterna sakta åkte genom.

Men jag och Kjell älskade att skaffa på oss maskiner. Titan hade en galet massa maskiner. :cool:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Ja, åtminstone de första hundra var det. För jag, Lars-Åke och Fredrik stod i butiken på Österlånggatan och packade och plastade för glatta livet dagen innan spelet släpptes. Vi hade en rulle krympplast, en plastsvets och en hårtork.

Hur de gjorde i fortsättningen vet jag dock inte.
Neogames gjorde på samma sätt, drygt 10 år senare. Den jävla hårtorken blev rejält varm efter ett längre pass, kan jag lova. Många brända fingrar blev det.
 
Top