Nekromanti supplement till Kult

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
Jag undrar om det finns någon monster bok eller dylikt till Kult och var kan man få tag på den.
Finns det något annat bra supplement(förutom spelledarskärmen för den har jag redan) så tipsa mig
gärna om det också.

"It´s to bad she won´t live,
but then again who does"/Blade Runner
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Mörkrets legioner - tre böcker i box med mängder med info om arkonter, dödsänglar, liktorer, uppvaknade, några sekter, Gaia och lite annat smått & gott

Metropolis - Guidebok till Metropolis. Kan generera en hel del idéer.

Den svarta madonnan - Fet kampanj, två böcker i box. Lite överdriven men har, trots vad många här på forumet påstår, klar potential om SL är beredd att lägga ner lite jobb och skära bort de allra sämsta partierna (säger bara "missiltunnel")

Fallna änglar - 3 delars minikampanj som utspelar sig i NYC med lite info om nattens barn. Helt OK.

Tarotikum - 6 delars kampanj, utspelar sig i London. Bästa färdigskrivna scenairot tycker jag. Väldigt bra.

The Judas Grail - Halvbra äventyr som till största delen utspelar sig i Spanien.

Sedan har det kommit två magiböcker och, om jag inte minns helt fel, en bok som hette nå't i stil med "purgatorium" som jag aldrig brydde mig om att köpa.

På nätet (har inte adressen i huvudet just nu, men misstänker att det var antingen på "the abyss" eller på Jason Just's hemsida... båda sidorma rekommenderas i vilket fall) finns även "the Gaia sourcebook" & "the maps of hell". Båda mycket ambitiösa men ladda färskrivaren med mycket bläck och mycket papper...
 

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
Var hittar man allt det här?

Jag vet att man kan få tag på den svarta madonnan på tradition men var kan man få
tag på Mörkrets legioner?

"It´s to bad she won´t live,
but then again who does"/Blade Runner
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Re: Var hittar man allt det här?

tja, antingen så är det slutsålt eller så får du snacka med dom på tradition om de kan ta hem prylarna åt dig... men det är klart att det var ju ett tag sedan de där prylarna kom ut... För övrigt skulle jag rekommendera att du kollar upp Tarotikum istället för svarta madonnan.
 

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
jag tackar dig

Jag tackar dig sluper för den här informationen och jag ska fortsätta min jakt efter tillbehör
till det bästa rollspelet någonsin.
Kult is forever.

"It´s to bad she won´t live,
but then again who does"/Blade Runner
 
Top