Nekromanti Superskurkarnas Skurk - Spelledarpersonsutmaning

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
Utmaningar är kul :gremwink:

Nu kommer ännu en.

Det är att göra en spelledarperson (allas superskurkars skurk). Dvs en skurk som alla hatar att älska :gremsmile: (jfr t.ex. Goldfinger)

Det finns några korta regler:

* Spelledarpersonen skall vara anpassad till ett existerande svenskt rollspel
* Rollspelet skall ha funnits eller finns på den komersiella marknaden, eller hålla en så hög kvalitet att det skulle kunna ges ut komersiellt (efter en subjektiv bedömning)
* Spelledarpersonen skall anges med data och bakgrund, och något/några korta äventyrsuppslag (datan skall vara i den omfattning som behövs för att personen skall kunna fungera som den viktigaste slp fienden i ett äventyr/en kampanj)
* Får max vara 2 A4:or (Times New Roman eller liknande i 10 eller 12 punkter)
* Spelledarpersonen skall levereras i rent textformat (txt) eller Rich Text Format (rtf).

Ev. kan någon regel tillkomma, men det meddelas i så fall. Priset just nu är äran att ha gjort skurkarnas skurk slp. Men man vet ju aldrig, kan kanske bli något annat också...

Tidslinje:
* 6 juni - Sveriges nationaldag - Utmaningen utlyses
* 10 juni - Inlämningstid inleds av tävlingsbidragen
* 14 juni - Inlämningstid avslutas
* 18 juni - Omröstning av bidrag inleds
* 19 juni - Omröstning av bidrag slutförs
* 20 juni - Jag gifter mig :gremwink:
* 23 juni - vinnaren utses

// Matt Evans
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Tidslinje:
* 6 juni - Sveriges nationaldag - Utmaningen utlyses
* 10 juni - Inlämningstid inleds av tävlingsbidragen
* 14 juni - Inlämningstid avslutas
* 18 juni - Omröstning av bidrag inleds
* 19 juni - Omröstning av bidrag slutförs
* 20 juni - Jag gifter mig
* 23 juni - vinnaren utses
OK, spontan reaktion:

Hur i helsike tror du att du ska hinna med tävlingen när den näst sista punkten är med på schemat? Du är medveten om att det kan leda till världens kortaste äktenskap? :gremconfused:
 

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
Med tanke på att vinnaren teoretiskt sätt är utsedd innan (dagen innan) så är det inga problem. Och brölloppsnatten tar jag ju ledigt :gremwink:

// Matt
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Ymir gnäller lite

Uäääh. Varför bara svenska rollspel? Där trobergs 'dogma'utmaning var för begränsad för att man skulle kunna delta är den här för begränsad för att jag ska kunna ställa upp med en underbar kandidat*. Nåja, man kan väl inte få allt, antar jag...får väl komma igen med en Eon-slp eller något.

Men en motivering till varför bara spelledarpersoner till svenska rollspel godtas hade ändå uppskattats.

- Ymir, klagar

*Som förvisso är något grotesk. Känsliga läsare varnas.
 

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
Re: Ymir gnäller lite

Det finns så oerhört många rollspel. Måste få en liten begränsning så det åtminstone kan bli någon mer SLP på något rollspel än bara en :gremwink:

Men vem vet, kanske blir en senare också där utländska rollspel blir inblandade. Mitt alternativ var antingen begränsa geografiskt eller genre (och då hade ändå inte skräck blivit det primära :gremwink:

// Matt
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Med tanke på att vinnaren teoretiskt sätt är utsedd innan (dagen innan) så är det inga problem. Och brölloppsnatten tar jag ju ledigt
Och du har ingenting att planera och organisera innan brölloppet?
 

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
Jodå, men det mest är redan fixat, samt att det inte blir ett stort bröllop med 100-tals gäster, utan ett litet...

// Matt
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Jodå, men det mest är redan fixat
Bara jag får lov att säga "Vad var det jag sade!" så är jag nöjd.

Det tar mer tid än vad man tror, jag har säkert plöjt mer än en arbetsvecka i dogma-utmaningen.

Just nu är nog ett tillfälle då det kan vara mer diplomatiskt att ägna sig åt den blivande frun...

Grattis i alla fall!
 
Top