Superskurk med fel namn

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Ni vet hur det brukar vara i superhjälteserier:

Vi har en gangster som heter Elliot Fantelli. Han är stor och stark och har en lång näsa, så han kallas för elefanten, och han tar tillvara på sitt smeknamn och klär sig i grå kostym och elefantmask när han går ut för att råna och misshandla folk. Sedan en dag ska hans gäng utföra en kupp mot djurparken, och då blir han trampad på av en radioaktiv elefant, får superstyrka, kallar sig nu Elefantmannen och får stryk av Spindelmannen.

Men tänk om samma kille istället blir biten av en radioaktiv kolibri och blir snabb och kan flyga om han flaxar jättefort med armarna...

Någon författare till någon superhjälteserie borde ha hittat på en sådan figur: alltså en skurk som redan har ett tydligt tema, och sedan får krafter som inte alls matchar temat. Bara på kul!

Finns det en sådan skurk?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Peter Parker gillar ju att ta bilder.
Han borde ha blivit stungen av en sån där blinkande manet, fått kraften att blixtra och blända folk och bli.... THE FLASH!
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Peter Parker gillar ju att ta bilder.
Han borde ha blivit stungen av en sån där blinkande manet, fått kraften att blixtra och blända folk och bli.... THE FLASH!
Eller blivit biten av en blottare och blivit... THE FLASHER!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Zebediah Kilgrave har inte krafter som har med Killing eller Graves att göra. Istället är han lila och har tankekontroll. Så han är Purpleman vilket inte har något med hans krafter att göra.

Victor Creed blir Sabertooth och har djurkrafter trots att Creed och ett religiöst tema hade fungerar great för en skurk.

Orm Marius har vatten krafter och kallas Ocean Master men inga snake powers.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jake Barker har inga utropare eller hundkrafter! Han har magnetkrafter! Men han kallar sig för Zebraman så… Zebraman suger på namn
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Jag har aldrig riktigt fattat varför Clown i Spawn-serien heter som han gör. Han har skinnjacka, blått ansikte och är allmänt vulgär och vidrig. Finns inget clownigt med honom. (Ändå en av mina favvoskurkar)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,384
Jag har aldrig riktigt fattat varför Clown i Spawn-serien heter som han gör. Han har skinnjacka, blått ansikte och är allmänt vulgär och vidrig. Finns inget clownigt med honom. (Ändå en av mina favvoskurkar)
Han heter egentligen Violator, Clown är bara något han klär ut sig till… Vilket är mer förvirrande?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
Han heter egentligen Violator, Clown är bara något han klär ut sig till… Vilket är mer förvirrande?
Jo precis, hans demon-namn är också rätt märkligt.

I serien finns även en hitman som kallar sig The Admonisher! Han är stark, snabb och expert på typ alla vapen, men hans namn anspelar på att han förmanar folk! 😳
 
Top