Nekromanti Supernaturalgate - slutet

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
Korpa said:
Jag tänkte aldrig på att en ev. DTF kunde finnas gömd bland de med pistoler och därför skrev jag att alla med pistoler var bybor. :gremsmile:

Iofs var jag rätt pressad i slutet av runda två och det var så nervigt att jag darrade på riktigt. ^.^

Jag är glad att jag var med samtidigt som jag fortfarande skäms över att jag inte var överdrivet aktiv.

Balansmässigt kan jag inte uttala mig riktigt, det fanns en hel del häftiga förmågor som gjorde spelet oförutsägbart och jag gillade det! Att det sedan hade gynnat byn med massoutning från början gör inte så mycket, det ska en del till för att det ska bli massoutning.
Jag hamnade i samma sits när K.K var på mig. x.x

Fast oron gick så småningom över till att jag blev sur istället. xD

Förlåt för att jag fick dig utröstad. >.<' På slutet av den rundan hade jag t.om. lite ångest för jag trodde inte ens riktigt på att du var demon utan ville bara bekräfta din information. Plus att jag var inne i paranoida fasen precis då.
Alla har vi varit paranoida detta varulvsspel, vilket är just meningen.

Jag tyckte att denna byn var skitbra. För det första, vi tog varulvarna på 4 rundor. 4 RUNDOR!! Det är grymt bra.

För det andra så var vi väldigt duktiga på att skriva, fram tills runda 4 då vi i princip redan hade klart för oss vem vi skulle ta ut efter bara ett par dagar. På det sättet så har man tömt ut all information så att man istället kan fokusera på hur man röstar, och hur alla andra röstar.

Om jag hade blivit tagen av varulvarna efter tredje rundan så hade byn vunnit, det är jag säker på.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Smrithara, tror du kan gissa vad som hände med ditt salt va?

Riktigt grymt spel, lite synd att jag blev utröstad som jag blev, hade ju mina underbara planer på domino effekt för att få ut KK i runda 4 :gremfrown:

Paxen, såhär i efterhand var det kanske dumt att inte döda dig, men med tanke på vilken info du outat så var det helt onödigt att ta död på dig när änglarna var ute ur spel.

Och tillslut ett grattis till Paxen som står som vinnare.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Fain said:
Smrithara, tror du kan gissa vad som hände med ditt salt va?

Riktigt grymt spel, lite synd att jag blev utröstad som jag blev, hade ju mina underbara planer på domino effekt för att få ut KK i runda 4 :gremfrown:

Paxen, såhär i efterhand var det kanske dumt att inte döda dig, men med tanke på vilken info du outat så var det helt onödigt att ta död på dig när änglarna var ute ur spel.

Och tillslut ett grattis till Paxen som står som vinnare.
Domino-effekt? Please tell. :gremlaugh:

Jag hade skitkul åt att analysera ulv-spelet, kan jag säga. Vore kul att få reda på vilka planer ulvarna hade för det de gjorde. Jag var skitskraj att ni skulle ta mig hela tiden för att jag tyckte jag var så duktig; jag blev nästan besviken när jag inte blev nattdödad runda 3 istället för Vimes.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hade ni nån plan för när dr f skulle bli utröstad av oss bybor för att du angett att han hade gevär? Vad var nästa steg?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Så många frågor Recca, jag skall försöka svara på dem alla.

Nej, jag ville faktiskt inte ha ut DR.F, se det som en rökridå, jag ville få in detta att "förmågor kan slå fel" då vi varulvar visste att det fanns en(minst) demonsiare i spelet. Att det blev DR.F, personen som faktiskt VAR den som kunde sia, var nog en lyckoträff. (Nah, kidding, kniv = ängel var faktiskt en bra poäng, och info vi i princip fick.)

Varför vi nattdödade Vimes istället för dig: Jag ville prova hur mycket jag kunde manipulera dig mot att rösta ut KK. Vimes var den, som enligt mig, hade högst chans att "motmanipulera dig" så därför tog jag honom. Sen att jag själv inte överlevde för att göra detta är en annan sak. Anledningen till att jag valde att försöka manipulera dig, och via dig alla andra, mot KK var att det var självklart att han skulle gå mot Lu-kaazh, men med dina misstankar mot SMRT skulle jag nog få dig att inse att hen och KK var de kvarvarande ulvarna, och att KK borde åka ut först. Med dina paranoida analyser hade det nog varit enkelt att "puffa dig" mot rätt håll.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
Att ljuga om kön eller något annat är bara dumt i såna här spel, hade jag varit shiftern hade jag aldrig ändrat kön, finns ingen anledning utan man kan bara trassla in sig i sånt samt risken att någon siar just mig efter jag sagt ett kön och sen bytt skulle jag aldrig ta.
Jag ändrade inte kön en enda gång. Enligt mig så hade det varit bättre att jag hade behållt könet från den som jag ändrade rösten på.

That said, jag gillade spelet! Själcklart gjorde jag det!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Det var ju ännu en anledning till att jag ville hugga mot dig KK, och få Recca med mig ^^
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fain said:
Det var ju ännu en anledning till att jag ville hugga mot dig KK, och få Recca med mig ^^
Jag tyckte inte att jag var pressad eller hotad en ända gång om jag skall vara helt ärlig. Jag var jävligt byboig med vissa paranoida inslag, men dessa ledde oss nästan till seger.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Därför hade det varit logiskt att dreva mot dig. Jag är nästan säker på att jag hade kunnat få Recca att misstänka dig. De få paranoida inlägg du gjort skulle kunna ses som några felsteg. Dock valde jag mest dig för dina angrepp mot Recca.

Som det ser ut nu så hade det varit dig K.K eller smrt jag hade kört emot. Din outning hade ju trots allt gjort det enkelt för er varulvar att gömma er bland männen. Smrt hade ju redan lite tryck mot sig, och hennes förmåga misslyckades igen, varför då? (notguilty).
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Inte för att vara sån men mot slutet hade jag nästan noll tilltro till dig Fain. Du hade behövt vara extremt duktig på att övertyga mig att dreva mot K.K. Hellre skulle jag gått på Smrtihara då för det hade jag varit inne på tidigare. Just K.K började nog bli rätt så "safe" egentligen i mina ögon, i och med att han verkade vara den enda som verkligen fattade mina analyser, eller tog dem till sig iaf. Min reaktion på rösterna mot Unfair var ungefär?? Vaaaa??? Kan ni inte rösta på FAIN åtminstone??? xD
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Lite snopet med DTF-vinst måste jag säga... Däremot tycker jag byn spelade bra, speciellt första rundan var magisk. De två alternativen som fanns för utrösning var båda varulvar, jävligt fett.

Det suger fan att jag aldrig vinner... :gremmad:

Hursom, jag tror nog att jag vill mena att jag gjort mitt bästa varulvsspel hitintills. Jag vill också lyfta på hatten för nybörjaren Recca (som jag skrev innan spelet startade så trodde jag hon skulle bli grym som fan), och för KK som också framträder som en riktig premium-bybo. Bra jobbat!

Spelet har varit jävligt kul, och det är huvudsaken. Så lyckat spel, helt klart, xyas. Två invändingar har jag dock:
1. DTF är inte kul. Tyvärr. (grattis Paxen ändå :gremwink: )
2. Byn var overpowered. Inte så mycket p.g.a. siarförmågor (som vi ju hade plenty av) utan på grund av den väldigt potenta informationen som vi satt på. Både kön och beväpning var väldigt betydelsebärande, och vi hade nog nästan tjänat på massoutning direkt i början.

Men sjuk kul spel! De två första rundornas aktivitet måste vara något form av rekord.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Hursom, jag tror nog att jag vill mena att jag gjort mitt bästa varulvsspel hitintills. Jag vill också lyfta på hatten för nybörjaren Recca (som jag skrev innan spelet startade så trodde jag hon skulle bli grym som fan), och för KK som också framträder som en riktig premium-bybo. Bra jobbat!
Tack. :gremblush:

:gremsmile:
 
Top