Nekromanti Supernaturalgate - slutet

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
I den här tråden får alla skriva bäst de vill.



Utpekad och jagad kastar sig Lu-kaazh ut genom ytterdörren i ett försök att fly. Men längre æn så kommer han inte. Utanför har någon ritat upp ett pentagram och demonen står fångad och orörlig i dess mitt. Efter honom kommer Konrad Konvalj ut genom dörren.
"Nu brinner du demonjävel" skriker han och sætter fyr på Lu-kaazh. Demonen ylar när skinn och kött smælter från benen.

Nöjd med att befriat sin själ från demonen grepp återvænder Konrad in i huset. Men triumfen fastnar i halsen. Där inne ligger Unfair och Recca på golvet med avskurna halsar. Konrad ser klentroget hur en kopia av honom själv sliter huvudet av Smrtihara och vänder sig mot honom.

Hamnskiftaren Paxen ler. "Helvetesportalen tillhör mig nu" väser varelsen och kastar sig över den sista jægaren.





Tack för ert deltagande allihopa. Hoppas ni har haft skoj. Grattis till vinnaren Paxen och till jägarna som goda tvåor.

Postar alldeles strax all info om alla rollerna.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Maniac
Du är Jägare och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Jägarna vinner när alla demoner är utröstade.
Beväpning: Hagelgevär.
Kön: Man
Information: Du kom till gården tillsammans med din bror som också är jägare. Utanför gården hittade ni en hög med avlagt skinn som endast kan ha kommit från en hamnskiftare.
Förmåga: Ohälsosam broderlig co-dependance – du får kommunicera med din bror (unfair) utanför de officiella trådarna. Ta kontakt snarast möjligt.

Unfair
Du är Jägare och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Jägarna vinner när alla demoner är utröstade.
Beväpning: Pistol.
Kön: Man
Information: Du kom till gården tillsammans med din bror som också är jägare. Utanför gården hittade ni en hög med avlagt skinn som endast kan ha kommit från en hamnskiftare.
Förmåga: Ohälsosam broderlig co-dependance – du får kommunicera med din bror (Maniac) utanför de officiella trådarna. Ta kontakt snarast möjligt.

Paxen
Du är varken jägare eller demon. Du är en hamnskiftare som tagit människoform, här för att lägga beslag på krafterna från helvetesritualen för All-Moderns syften. Jägare är ingen match för dig men demoner och änglar är. Du vinner om alla änglar och demoner röstas/mördas ut (röstas alla demonerna ut först så vinner jägarna dock).
Beväpning: Pistol.
Kön: Inledningsvis är du man. Du kan närsomhelst under ”dag-rundorna” ändra ditt kön. Skicka ett PM till mig i så fall.
Information: Du vet att här är två änglar närvarande.
Förmåga: Hamnskiftare – eftersom du kan anta andras utseende får du, varje runda, ändra en annan spelares röst så de röstar på den du väljer istället. Skicka PM till mig under ”dag-rundan” om vems röst du vill ändra och vad du vill ändra den till. Ändringen syns inte för andra spelare på något sätt utan sker endast i min sammanräkning.
MEN om du ändrar en röst som var lagd på dig kommer personer att få reda på att dennes röst ändrats, men inte av vem och till vad. Vidare så kan du inte använda din förmåga om det är färre än 6 spelare kvar.
Celestial detektor – när en ängel blir utröstad kommer du bli informerad om att så skett. Du blir dock inte informerad om en ängel natt-mördas.

Möller
Du är en ängel och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Änglarna vinner (tillsammans med Jägarna) när alla demoner är utröstade.
Beväpning: Kniv.
Kön: Kvinna
Information: Ingen.
Förmåga: Gudomlig rättvisa – du kan, en gång under spelets, utdela gudomlig rättvisa och dräpa valfri spelare. Skicka ett PM till mig under ”dag-rundan” när du vill använda din förmåga och på vem. Personer kommer sedan att dödas under ”natt-rundan”. Endast du får veta om det var en demon eller en jägare du dödade, deras tillhörighet kommer inte att annonseras i de officiella trådarna.
Socialt inkompetent – du kan inte ljuga. Om du ska avslöja beväpning, kön eller förmåga får du endast undanhålla hela/delar av sanningen. Du får inte påstå saker som är osanna om din roll.

Dr. Frankenstein
Du är en ängel och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Änglarna vinner (tillsammans med Jägarna) när alla demoner är utröstade.
Beväpning: Kniv.
Kön: Man
Information: Ingen.
Förmåga: Celestiala sinnen – en gång per ”natt-runda” kan du välja en person och se om de är demoner. Skicka PM till mig under ”dag-rundan” vem du vill kolla.
Socialt inkompetent – du kan inte ljuga. Om du ska avslöja beväpning, kön eller förmåga får du endast undanhålla hela/delar av sanningen. Du får inte påstå saker som är osanna om din roll.

Konrad Konvalj
Du är Jägare och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Jägarna vinner när alla demoner är utröstade.
Beväpning: Yxa.
Kön: Man
Information: Du är inte här enbart för att stoppa ritualen. Du har nämligen tidigare sålt din själ till en demon och du är här för att döda den demonen och rädda dig själv från att brinna i helvetet. Du har noterat att av överlevarna på gården är nästan två tredjedelar män.
Förmåga: Såld själ – på grund av din sålda själ räknas du som en halv demon när det kommer till att beräkna om demonerna vunnit. Vidare så kan demonen diktera vilkor för dig och en gång under spelets gång säga åt dig vem du måste lägga din SLUTGILTIGA röst på under nästa ”dag-fas”, du får PM från mig om/när demonen väljer att använda detta.
MEN, din sålda själ gör även att du kan känna närvaron av den demon du sålt den till. Du får kolla en spelare under varje ”natt-fas”. Skicka PM till mig under ”dag-fasen” om vem du vill kolla.

Smrtihara
Du är Jägare och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Jägarna vinner när alla demoner är utröstade.
Beväpning: Hagelgevär.
Kön: Kvinna
Information: I tumultet har du registrerat att hälften av dem som bär skjutvapen har Pistol.
Förmåga: Saltlager – salt, rätt använt, håller demoner borta. Och du har gott om det. Du har tillräckligt med salt för fyra omgångar. En omgång kan användas för att skydda en person under en ”natt-runda”. Du kan använda alla fyra under samma ”natt-runda” för att skydda fyra personer om du vill, eller dela upp det. Du behöver inte använda något salt under en ”natt-runda” om du inte vill. Du kan skydda dig själv precis lika väl som någon annan.

Vicotnik
Du är demon och vill se till att ritualen fullbordas och porten till helvetet öppnas.
Demonerna vinner när de utgör minst häften av de personer som är kvar.
Beväpning: Hagelgevär.
Kön: Din värd är Kvinna
Information: Du vet att hör finns änglar som kommit för att stoppa er. Du vet också att änglar inte vet hur man hanterar jordiska skjutvapen.
Förmåga: Mäktig demon – om en ängel försöker använda någon förmåga gentemot dig kommer de att misslyckas.

Fain
Du är demon och vill se till att ritualen fullbordas och porten till helvetet öppnas.
Demonerna vinner när de utgör minst häften av de personer som är kvar.
Beväpning: Gevär.
Kön: Din värd är Kvinna
Information: Ingen.
Förmåga: Demoniskt inflytande – du kan blockera en valfri person från att använda sin förmåga under en runda. Skicka ett PM till mig varje ”dag-fas” om vem du vill blockera under den aktuella rundan. Du får välja samma personer flera rundor på raken om du vill.

Lu-kaazh
Du är demon och vill se till att ritualen fullbordas och porten till helvetet öppnas.
Demonerna vinner när de utgör minst häften av de personer som är kvar.
Beväpning: Gevär.
Kön: Din värd är Man
Information: Ingen.
Förmåga: Avtalsskrivare – en av de manliga jägarna har sålt sin själ till dig. Han räknas därför som en halv demon när det räknas på om ni vunnit. Du får även, en gång under spelet, bestäma vem denne jägare ska lägga sin SLUTGILTIGA röst på. Du får dock inte kommunicera direkt med honom utan måste skicka PM till mig under ”dag-fasen” med instruktioner om vem han ska rösta på under NÄSTA ”dag-fas”. Jag kommer sedan att vidarbefodra dem till honom under den mellanliggande ”natt-fasen”. När instruktionerna har skickats till honom kan de inte ändras.

Korpa
Du är Jägare och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Jägarna vinner när alla demoner är utröstade.
Beväpning: Pistol.
Kön:Man
Information: I tumultet som utbrutit har du lyckats skvätta vigvatten på alla pistoler som folk bär på. Ingen har reagerat och du kan därmed var säker på att ingen som bär på en sådan är en demon.
Förmåga: Vigvatten – vigvatten är ett helt ofelbart sätt att kolla om någon är besatt av en demon och du har tillräckligt med vigvatten för att kolla av EN person till och se om de är demon. Skicka PM till mig under ”dag-fasen” och berätta vem du tänker använda det på. Du får använda vigvattnet i vilken runda du vill.
MEN om det är en demon du kollade så kommer denne omedelbart att veta att denne blivit kollad.

Vimes
Du är Jägare och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Jägarna vinner när alla demoner är utröstade.
Beväpning:pistol.
Kön: Man
Information: Du såg två rökmoln (så ser demoner ut när de inte har besatt någon) som flög in i ett rum. I tumultet han du registrera att det endast var kvinnor i det rummet, men inte hur många och vilka de var.
Förmåga: Vapenkännare – en gång per runda kan du kolla av vad en annan person är beväpnad med. Skicka ett PM till mig under ”dag-fasen” med vem du vill kolla.

Recca
Du är Jägare och vill döda demonerna och stoppa ritualen från att fullbordas.
Jägarna vinner när alla demoner är utröstade.
Beväpning: Pistol.
Kön: Kvinna
Information: Du har hittat en hagelpatron som doftat av svavel. Det är tydligt att här finns en demon beväpnad med ett hagelgevär.
Förmåga: Könsstereotypisering – en gång per runda kan du kolla vad en annan person har för kön. Skicka ett PM till mig under ”dag-fasen” med vem du vill kolla.



Xyas kommentarer till rollerna:

Både Reccas könstereotypisering och Fains anti-förmåga hade gett utslag om de hade använts på Paxen.

Beträffande änglarnas sociala inkompetens så fanns här inga konsekvenser för att inte följa det här. Bara existensen av begränsningen var nog för att uppnå den önskade effekten, dvs att göra det svårare för änglarna att ljuga.

Om Konrad inte skulle följt röstninginstruktionerna hade konsekvenserna blivit att demonerna att fått ett grattis natt-mord på honom varje natt (fluffmässigt utfört av helveteshundar). Dvs han hade kunnat hållas vid liv av smrtiharas salt.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Tack för ett trevligt spel!

Och det var jag som tog ut Maniac. Jag kunde göra ett mord en gång, det var min förmåga. Maniac var jägare, men bara jag fick veta det. Vilket var lite taskigt, då jag mördades.

Jag är osäker på om det var ett smart val att ta ut Maniac, men när jag gjorde det tänkte jag hjälpa byn genom att få dem att fokusera på andra än Maniac. Eller så skulle jag ha tur, och Maniac faktiskt vara demon.

Synd att en tredjefraktionare snodde vinsten från jägarna, men nåja.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Haha... snopet slut. Hade jag varit bybo hade jag nog kännt mig väldigt snuvad på segern.

Återkommer om en stund med lite mer kommentarer på hur jag ser på spelet och rollerna.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Jag vill lyfta på hatten åt byn som spelade VÄLDIGT bra.
Ni gjorde det VÄLDIGT svårt att gömma sig.

Jag tycker att jag gjorde ETT stort misstag och det var min ide att det var dumt att segla förbi helt omisstänkt första rundan. så jag gjorde med vilja ett dumt drag för att få några misstankar mot mig.

jag är dock glad att Jägarna inte vann för det skulle betyda att jag missa möjligheten att vara med om något stort.


Nu har jag varit allt,
betydelselös bybo
Siare
DTF
Varulv

Och jag måste säga att jag är verkligen dålig på varulvspel.

Jag funderar på att satsa på att ta en pause från spelen ett tag.


//Lukas Som äntligen fick spela med Möller bara för att få honom dödad fösta natten.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Först grattis Paxen, men framför allt grattis byn.

Nu åkte jag ut första rundan, vilket har givit mig en rätt så bra möjlighet att följa spelet på sidan om och jag kunde tidigt i spelet konstatera att det här kommer byborna vinna (Vilket jag anser att de har gjort).

Först och främst det fanns inget som helst sätt att finna Shiftern i spelet vad jag kunna få fram. Utan den kunde figurera som vilken bybo som helst.

Jägar bröderna som fick information om att det fanns en shifter kunde inte göra särskillt mycket åt det utan endast konstatera att det fanns en shifter. Jag skulle nog inte ha använt mig av den förmåga som de hade få gruppen var för liten för det. Dels bör en frimurar grupp bestå av minst 3 personer för att den skall kunna misstas för varulvar som försöker bluffa. Jag hade nog givit dem någon förmåga att sia efter shiftern, ett annat alternativ hade varit att låta shiftern vara en miller, dvs siar man honom så pingar han som varulv.

Jag tror att byn hade kunna vinna det har partiet ännu snabbare om vi hade massoutat första rundan. För det enda som "hindra" byn från att massouta i detta parti är att det finns 2 änglar som väktare skulle kunna skydda. I och med att den information som jägarna satt på så kunde man ganska lätt ringa in väldigt små grupper:

5 pistoler, 5 jägare enligt vetskap ingen är demon. Samt så låter man vapensiaren sia de i gruppen med pistoler.

3 hagelgevär, 2 kvinnor, 1 man och byn vet att 1 kvinna med hagelgevär är demon. I och med att demonen i detta fall inte kan sias så kommer ord stå mot ord och som bybo hänger jag hellre en spelare som är skyddad från förmågor än en spelare som har en form av väktar roll.

Så här långt är 6 av 13 personer friade och 2 misstänkta.

Kvar finns 3 kvinnor var av en är demon och en av kvinnorna har pistol och som vi vet så är pistol = jägare, dvs åter igen 2 kvinnor kvar, sia ena och sen en hängning.

Då är alla kvinnor gröna, 4 män gröna som har pistoler, totalt 8 personer gröna. 5 stycken misstänkta.

I och med att vi fortfarande kan ha varulvssiande änglen vid liv och väktare så kan vi sia bland männen. Och med tanke på att vi har 1 vigevatten och 1 ängel sia 2 män. kvar kommer man då ha 3 män som är misstänkta.

Vist det skulle krävas ett perfekt spel för att uppnå detta. Men utgår man från att alla talar saning så kommer man väldigt långt med den information som järgarna fått. Så tyvärr så anser jag att spelet brister balansmässigt där med inte sagt att jag uppskattade att följa spelet.

Att ljuga om kön eller något annat är bara dumt i såna här spel, hade jag varit shiftern hade jag aldrig ändrat kön, finns ingen anledning utan man kan bara trassla in sig i sånt samt risken att någon siar just mig efter jag sagt ett kön och sen bytt skulle jag aldrig ta.

Trots demonernas förmågor så sitter byn på massor av kunskap och bra förmågor vilka enligt mig är så pass mäktiga att demonernas förmågor/kunskap gör väldigt lite för att balansera spelet.

Dock kan jag säga att det var intressant det du gjorde på Ägnlarna och la med att de inte fick ljuga om sina egenskaper. Jag tror faktiskt det hade varit mer spelgivande ifall det fick ljuga, då de troligtvis hade velat dölja sig, där hade man med andra ord skapat en anledning till att inte massouta.

Jag hoppas att jag inte varit för elak i min kritik mot spelets upplägga. Jag är medveten om att skapa en balans i varulvsspel med massor av förmågor och information är väldigt svårt. Och det bästa sättet att lära sig på är att testa sig fram. Hur som helst så har det varit intressant att följa spelet och det har funnits ett par "wtf?" tillfällen i spelet. Men tyvärr så såg jag utgången utav spelet väldigt tidigt.

Sist men inte minst: Tack yxas för att du anordnade ett varulvsspel till oss.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Haha, grymt slut. På alla sätt. :zeppelinare:

Jag tackar alla som har varit med och speciellt Xyas.

Men, det är en sak. Hade inte Konrad en eldkastare?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Jo och sen vill jag säga till Lu-kaazh och Fain, men framför allt Fain. Fan vad kul det var att se er spela ni gjorde det riktigt bra. Synd bara att informationen som fanns gick emot er så pass mycket. Fain du har spelat väldigt bra som nybörjare och varulv, tror bara jag har sett en nybörjarvarulv som gjort ett bättre parit och det var NilsH i västen gick hela spelet igenom utan att bli misstänkt.

Hatten av för er.

Personligen hoppas jag på att jag få bli bybo nästa gång jag spelare... börjar bli lite less på att vara varulv.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Vete tusen om jag tycker att jag spelade bra.
jag kände att jag mest flöt med och var anonym.

//Lukas som dock gillade att Vimes pratade om att om Fain var varulv så grönade det mig
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
U MAD?

Tack alla!


Jag blev rädd när Dr. F blev utröstad och folk grönade mig, men som tur var så ansåg inte varulvarna att jag var värd döden.

Jag måste även säga det att från och med att jag fick veta att Dr.F var ängel så försökte jag få död på honom, på ett eller annat sätt.

Utröstningen av Fain var tur. ca 19:55 så såg jag att röstningen var 4 - 2 för Unfair och Fain, istället för 5 -2 som det hade varit innan. Skickade ett PM och så fick vi ut en varulv. Ren tur.

Ännu en gång , tack till alla och ett stort tack till Xyas som ordnade detta spel!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Wow. Jag hade jätteroligt. Lite snopet håller jag med om på slutet, men det kändes skönt att jag bidragit till nån form av analys i spelet. Jag blev rätt så sur när folk började rösta på Unfair, dock. Schysst av Paxen att visa hur rätt jag hade. :gremlaugh:

Jag hade av någon anledning inte ens funderat över möjligheten att Paxen kunde vara shifter. Och sen när shiftern flyttade röster tänkte jag: Yes, shiftern är på vår sida. :gremtongue:

Bra spelat, jag tror dock att Korpa missförstod sin information så hon hävdade att alla med pistol var bybor, vilket vi inte skulle tagit på fullaste allvar då shiftern inte var bybo alls, ju.

Va tusan hade K.K ljugit om sin beväpning för?? Roligt iaf, så galet... Och Xyas köper eldkastaren också och kör med att K.K bränner Lukas på slutet. xD

Enda kritiken mot mitt spel är väl att jag hängde upp mig på Smrtihara lite för mycket.

Tack för gott spel allihopa. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: U MAD?

Umad said:
Jag blev rädd när Dr. F blev utröstad och folk grönade mig, men som tur var så ansåg inte varulvarna att jag var rädd döden.
Det fanns så många siare att fokusera på, antar jag.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag tänkte aldrig på att en ev. DTF kunde finnas gömd bland de med pistoler och därför skrev jag att alla med pistoler var bybor. :gremsmile:

Iofs var jag rätt pressad i slutet av runda två och det var så nervigt att jag darrade på riktigt. ^.^

Jag är glad att jag var med samtidigt som jag fortfarande skäms över att jag inte var överdrivet aktiv.

Balansmässigt kan jag inte uttala mig riktigt, det fanns en hel del häftiga förmågor som gjorde spelet oförutsägbart och jag gillade det! Att det sedan hade gynnat byn med massoutning från början gör inte så mycket, det ska en del till för att det ska bli massoutning.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Hahaha!

Urkul! Jag har inget emot att bli dödad av shapeshiftern. Jag tar det faktiskt som en vinst ändå! Byn spelade riktigt bra och jag gillar verkligen upplägget.

Tack som fan xyas! Jag har haft det jätteroligt.

Tack alla ni andra spelare! Jag är bitvis lite hård i språket, men det är inom spelet. Jag försöker bara provocera. Det har dock behövts väldigt lite sådant under detta spelet.

Bybor - Way to go!

Paxen - Grattis som tusan!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Känns som en seger för oss bybor!

Härligt spel xyas, men jag måste lägga in någon form av dementi här. Nu när folk anklagar mig för att ha dragit en vals som du köpt så att säga.

xyas said:
Beväpning: Improviserad eldkastare
Det står ju faktiskt det i min beskrivning. Inte har jag nån yxa inte!

Min alldeles egen tillverkade eldkastare från helvete, uppbyggd på nån form av kardanaxel från en zunndapp från 69 skall ingen få ta ifrån mig :gremgrin:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Smrtihara said:
Paxen - Grattis som tusan!
Ja grattis Paxen!

Segern är din, synd att du inte kan stoltsera med det. Paxen är vår värdige vinnare, och Umad är det ingen som vet vem det är.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Korpa said:
Jag tänkte aldrig på att en ev. DTF kunde finnas gömd bland de med pistoler och därför skrev jag att alla med pistoler var bybor. :gremsmile:

Iofs var jag rätt pressad i slutet av runda två och det var så nervigt att jag darrade på riktigt. ^.^

Jag är glad att jag var med samtidigt som jag fortfarande skäms över att jag inte var överdrivet aktiv.

Balansmässigt kan jag inte uttala mig riktigt, det fanns en hel del häftiga förmågor som gjorde spelet oförutsägbart och jag gillade det! Att det sedan hade gynnat byn med massoutning från början gör inte så mycket, det ska en del till för att det ska bli massoutning.
Jag hamnade i samma sits när K.K var på mig. x.x

Fast oron gick så småningom över till att jag blev sur istället. xD

Förlåt för att jag fick dig utröstad. >.<' På slutet av den rundan hade jag t.om. lite ångest för jag trodde inte ens riktigt på att du var demon utan ville bara bekräfta din information. Plus att jag var inne i paranoida fasen precis då.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Du behöver verkligen inte be om ursäkt! Paranoia är en del av ett varulvsspel och att bli utröstad är något som händer. :gremsmile: Jag har haft turen att klara mig till sista rundan i de senaste spelen men den här gången gick det inte. :gremsmile: Min info kom ändå till nytta, synd bara att jag aldrig fick tillfälle att sia.
 
Top