Nekromanti Supernaturalgate - runda 4

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Paranoian är jämt fördelad, men i slutändan väger vågan över. Fains blick flackar från person till person, men det är tydligt att stödet inte räcker till.

Rummet skakar och ett öronbedövande skri hörs när Fains kropp rycker till och spänns i en båge och demonen i sin svarta rökform flyr genom värdkroppens mun och försvinner ut i natten. Det kommer ta tid för helvetesvarelsen att finna en ny värd och jägarna har gjort sig av med ytterligare en demon.

Men så stapplar Vimes in i rummet, ett spett genom bröstet. Jägaren gurglar till, och faller död ned på golvet.




Vi tackar Fain (demon) och Vimes (jägare) för deras deltagande så här långt!

Deltagare som kvarstår (6):
Konrad Konvalj
Paxen
Unfair
Smrtihara
Fain
Vicotnik
Maniac
Recca
Vimes
Lu-Kaazh
Dr. Frankenstein
Korpa
Möller
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag sa ungefär detsamma, känns som en felräkning, antingen från vår sida eller från Xyas. Men men, Jag får tacka för gott spel då ^^
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tackar hur som dig för gott spelande Fain.

Om det är felräknat så är det ju sorgligt, men det lär finnas en förklaring på det hela. Troligen är vi bybor lurade så att säga.

Tackar även Vimes, och om det var din röst som vägde över till en coinflipp tackar vi dig för det. Gott spelande och nu rockar vi båten ända in i mål byborna!
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag fattar verkligen noll.

Vad som är än värre än att jag känner mig dum är att jag totalfailade att skydda folk denna rundan med. Inget salt spenderat. Jag saltade mig själv och Vimes och Paxen. Jag känner mig som världens uslaste väktare. Vad är poängen med min kraft om demonerna hela tiden motverkar den?

Jaha. Bra att vi tog en demon! Hur fan vi nu än gjorde det.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Tack för gott spel!

Väldigt oväntat det som hände. Jag antar att Vimes var den som dödad av varulvarna (Om dom inte kan döda sina egna dvs) och då vart Fain mördad av Sapeshiftern. Isf.. Är shapeshiftern en varulv?

Vi har minst en varulv kvar iaf. Känns bra att jag hade rätt om Fain, för han hade jag misstänkt länge, och det är skönt att ha det borta nu.

Som det är nu så är det två jag misstänker mest: Unfair och Lu-Kaazh.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Smrtihara said:
Jag fattar verkligen noll.

Vad som är än värre än att jag känner mig dum är att jag totalfailade att skydda folk denna rundan med. Inget salt spenderat. Jag saltade mig själv och Vimes och Paxen. Jag känner mig som världens uslaste väktare. Vad är poängen med min kraft om demonerna hela tiden motverkar den?

Jaha. Bra att vi tog en demon! Hur fan vi nu än gjorde det.
Fan vad kasst ditt salt är min vän!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Paxen said:
Tack för gott spel!

Väldigt oväntat det som hände. Jag antar att Vimes var den som dödad av varulvarna (Om dom inte kan döda sina egna dvs) och då vart Fain mördad av Sapeshiftern. Isf.. Är shapeshiftern en varulv?

Vi har minst en varulv kvar iaf. Känns bra att jag hade rätt om Fain, för han hade jag misstänkt länge, och det är skönt att ha det borta nu.

Som det är nu så är det två jag misstänker mest: Unfair och Lu-Kaazh.
Alltså, Unfair har väl lite att svara på eller?

Dömd, hängd, ulvaklädd, och sen dör han inte.

Vad kan shapeshiftern göra? Kan den rädda byn på detta viset?

Eller har vi räknat rösterna så in i h-vete fel?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Nu har inte jag hunnit läsa igenom förra rundan (hade tänkt göra det imorgon i skolan), men mitt snabba överblickande fick mig att tro att jag hade flest röster. Stämmer inte detta?
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Konrad Konvalj said:
Fan vad kasst ditt salt är min vän!
Du skojar inte?

Herr Spelledare, jag vill reklamera mitt salt. Det är tokigare än en tunna full med Mel Gibson.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag är nästan helt 100% säker på att du röstades ut. Nu blev det inte så, och det kan vi ju leva med när vi hängde en Demon.

Om inte vår information är fuckedup! Precis som förmågor och annat.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Paxen said:
Som det är nu så är det två jag misstänker mest: Unfair och Lu-Kaazh.
Kan någon ge mig en snabb recap på vad som hänt.

Varför är Lu-Kaazh extra misstänkt? Vad kom ni fram till om mig? Var det någon som outade något ytterliggare efter att jag försvann?

Varför misstänker inte folk smrt mer h*n har väll inget som grönar eller?

Vad hade Fain för information som vi nu inte kan lita på längre?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Fri! Äntligen fri! Jag är en sån jävla varulvsspelsmissbrukare, nu kan jag vara lite avslappnad framöver. (Tills jag är med nästa gång...)

Kul spel, och tack alla!

Heja byn! Det är första byvinsten på jäkligt länge vi ser här, gott folk!

Go! Fight! Win!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag tycker att vi först och främst inte skall glömma att hurra för att vi fick en varulv.

WOOHOO

sen nu vill jag veta Varför dog inte Unfair?

Jag ska försöka vara mer aktiv den här rundan, men just nu skall jag spela Diablo.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes: Recca, Smrt. K.K, Unfair, Fain, Fain, Fain, Unfair, Fain, Unfair, Fain
Fain: K.K, Unfair, Ingen, Smrt. Unfair
Unfair: Smrt
Recca: Smrt. Fain, Smrt.
Smrt: Lu-kaazh, Unfair, Unfair,
Lu-kaazh: Fain, Unfair,
Paxen: Unfair, Fain,
K.K: Lu-kaazh, Unfair,

Slutligen

Unfair: 4
Fain: 2
Smrt: 2
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Fri! Äntligen fri! Jag är en sån jävla varulvsspelsmissbrukare, nu kan jag vara lite avslappnad framöver. (Tills jag är med nästa gång...)
Det tar på krafterna min frände. LoL ligger i kölvattnet och skvalpar, men snart är vi på´t igen!

Tack för gott spel återigen!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
unfair said:
Varför är Lu-Kaazh extra misstänkt?
Lu-kaazh hade vetskapen om att det fanns två Änglar i spel, och troligen visste han även att de bar kniv så därav fimpades dessa i den första rundan.

Sen hade han koll på att det fanns MINST en Jägare som sålt sin själ till EN Demon.

Den jägaren är jag.

Jag har en förmåga att söka efter just den Demon som jag sålt min själ till, och nu är sökandet över.

Sökandet har pågått sen runda 1, och jag valde först att kika på dig Unfair, men det visade mig ingenting. Dock så kunde inte du avskrivas för det, men du var inte den Demon som jag sålt min själ till och svurit att själv elda upp med min Eldkastare från helvete!

Sökandet gick vidare, och jag valde Smrt. inte heller han var den saten som jag sålt min själ till.

Nu vet jag VEM Demonen är!

Jag hade 1 på 3 så att säga så oddsen var på min sida den här gången.

Dock så måste vi nog nysta lite i hur fään du, Unfair är vid liv fortfarande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
unfair said:
Vad hade Fain för information som vi nu inte kan lita på längre?
50% av ulvarna är kvinnor.

Jag har valt att berätta att det finns 5 kvinnor för jag räknade kallt med att Möller var en sådan. Eller nått sånt.

Där failade hans 50%
 
Top