Nekromanti Supernaturalgate - runda 3

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Utanför ylar helveteshundarna. Korpa står vid fönstret och blickar ut i natten. Bakom ryggen, i resten av rummet, utbyts menande blickar och man nickar i samförstånd.

Colten höjs och ett skott brinner av. Men det är hjärnsubstans och blod som täcker fönstret, inte den mörka röken av en demon. En jägare har fått sätta livet till för paranoian och paniken.

Innan chocken hinner lägga sig över misstaget hörs ett brak från ovanvåningen och en bit av taket ger vika. I ett moln av damm och maskätet virke slår Dr. Frankensteins slappa kropp i golvet, men mer tarmar på utsidan än på insidan.

Utanför hörs ylandet närmare.





Vi tackar korpa (jägare) och Dr. Frankenstein (jägare) för deras deltagande. Bättre lycka i nästa varulvsspel!

Deltagare som kvarstår (8):
Konrad Konvalj
Paxen
Unfair
Smrtihara
Fain
Vicotnik
Maniac
Recca
Vimes
Lu-Kaazh
Dr. Frankenstein
Korpa
Möller
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Tack för gott spel Korpa och Dr.F. Hoppades verkligen på att Korpa skulle visa sig vara varulv.

Först och främst: Smri, varför skyddade du inte Dr.F?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Tack för spelet Korpa och Dr. F.

Jag kommer med mer kommentarer senare, men jag är för trött för det nu.

En sak jag dock undrar över är Konrads sista sekund byte av röst, vad var det för något?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Och tack för spel Korpa och Frankie.

Röst: Recca
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Äh, jag vet inte, varför röstar jag på Recca? Skitsamma. Vi har fått bekräftelse på en massa saker. Tar vi Smrt (förutsatt att ytterligare en byboutröstning inte innebär att vi förlorar) så borde vi fixa det här.

Röst: Smrtihara
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Går vi inte lite FÖR snabbt mot Smrt?

Nu ska jag ta upp giftbägar principen, men om Smrt var demon, varför skulle denne döda Dr. F? Det får ju alla att gå mot hen. Men, kanske trodde hen att någon skulle resonera så här, och tog en risk. Men är inte det en FÖR stor risk att ta?

Jag lägger min röst på Konrad tills dess att jag fått svar till VARFÖR han ändrade röst till Dr. F

Röst: K.K
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Du har helt rätt Fain, jag sitter här och funderar över varför det blev ett sådant här upplägg, det är mycket märkligt.

Fain, vem siade du, och vad fick du för svar?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag valde att sia K.K, och han har mycket riktigt eldkastare. Jag tyckte det var ett udda vapen att ha, och hans ändring i sista minut fick mig att ändra från Lu-kaazh som jag tänkte kolla.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Okej, jag är med Fain.

Ett alternativ är ju att Smrt visst är väktaren, men att ulvarna kan störa hans förmåga på något vis. Konrad Konvaljs röst på Frankie i slutet kanske är kopplad till en sådan ulvaförmåga?

Röst: Konrad Konvalj - det ska komma jävligt jävligt bra förklaringar till din röst på Frankie nu. Jävligt bra ska dom vara.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Fain said:
Jag valde att sia K.K, och han har mycket riktigt eldkastare. Jag tyckte det var ett udda vapen att ha, och hans ändring i sista minut fick mig att ändra från Lu-kaazh som jag tänkte kolla.
Det är intressant, eftersom du hade fel när du siade Frankenstein...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Vimes said:
Fain said:
Jag valde att sia K.K, och han har mycket riktigt eldkastare. Jag tyckte det var ett udda vapen att ha, och hans ändring i sista minut fick mig att ändra från Lu-kaazh som jag tänkte kolla.
Det är intressant, eftersom du hade fel när du siade Frankenstein...
Och med detta menar jag alltså: Det tyder på att din förmåga INTE är trasig, utan att den på något vis blev manipulerad förra gången.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Ja. Jag kan ej vara säker på att min förmåga stämmer denna gången, men om K.K kommer med ett bra svar så kan jag nog tro honom.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Oj oj, nu har vi lite att gå på. Jag tror då inte att vi ska slösa bort denna rundan, att alla röstar på smrt och sedan är inaktiva tror jag inte på.

Ok, angående smrt har vi fem alternativ så som jag ser det.
1. Smrt är demon och tror att vi ska tro att denne inte skulle ha gjort som h*n gjorde. Mycket giftbägaren över detta och inte troligt i min mening.
2. Smrt försökte använda sin förmåga men misslyckades, detta tyder alltså ännu mer på att det finns någon som förstör förmågor.
3. Smrt använde inte sin förmåga. Varför?
4. Saltet fungerar inte på demoner, detta har lite fluff stöd men inte mycket.
5. Det var inte demonerna som dödade Dr. F. men vem gjorde det då? Eller ännu viktigare, vem försökte demonerna döda, smrt?

Och sedan så har vi även det andra som vi inte får glömma. Nu VET vi att Dr. F vad jägare. Eller? Är inte Paxen grönad nu? Vad ska vi tro om fain? Och lukas?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Ja, Paxen måste vara grönad nu, så länge inte varulvarna har två med samma förmåga och prickade in två blindskott, vilket jag finner VÄLDIGT otroligt.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Och jag vill inte på något sätt att ni grönar mig, då det inte finns någon anledning till det.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
unfair said:
1. Smrt är demon och tror att vi ska tro att denne inte skulle ha gjort som h*n gjorde. Mycket giftbägaren över detta och inte troligt i min mening.
2. Smrt försökte använda sin förmåga men misslyckades, detta tyder alltså ännu mer på att det finns någon som förstör förmågor.
3. Smrt använde inte sin förmåga. Varför?
4. Saltet fungerar inte på demoner, detta har lite fluff stöd men inte mycket.
5. Det var inte demonerna som dödade Dr. F. men vem gjorde det då? Eller ännu viktigare, vem försökte demonerna döda, smrt?
Efter lite eftertanke vill jag nog se en röstning mellan alternativen, det bör ge oss något att gå på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Konrad Konvalj said:
Morrn!

Tack för gott spelande Dr.F och Korpa.

...Fan vad spelade vi blev av ulvarna!
Umm. Ja, vi (nåja, jag ville nypa unfair) blev ju det.

Så, nu är vi av med alla våra siare...

Att konstruera resonemang kring vi ska ta den, sen den och så vet vi det och det, suger. Måste vi döda Smrt nu? Det verkar vara vad ulvarna vill.
 
Top