Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
I cirkel samlas man runt Vicotnik. Det är uppenbart vem som är mest misstänkt.

"Exorcizamus te, omnis immundus spiritus, omnis satanica potestas, omnis incursio infernalis adversarii, omnis legio, omnis congregatio et secta diabolica..." börjar någon rabbla, men avbryts när Vicotniks ögon blir svarta och demonen med ett vrål kastar sig framåt mot närmsta person.

Men ett skott från Colten brinner av innan demonen hinner fram och Vicotnik faller död till golvet. De samlade drar en suck av lättnad.

Men så hörs ett rivande ljud från hallen. Där hänger Maniac upp och ned i taklampan, blodet flödande från strupen och med oseende ögon.

Och inte nog med det. När situationen lugnar ned sig är Möller borta. Efter ett kort sökande återfinns jägarens kropp utanför ytterdörren, helt söndertrasad.






Vi tar farväl av Vicotnik (demon), Möller (jägare) och Maniac. Tack för ert deltagande!

Deltagare som kvarstår (10):
Konrad Konvalj
Paxen
Unfair
Smrtihara
Fain
Vicotnik
Maniac
Recca
Vimes
Lu-Kaazh
Dr. Frankenstein
Korpa
Möller


Ps. Jag blev frågad av en icke-deltargare om varför det hete Supernaturalgate. Det är såklart från Paxens Varulvsgate. Det var mitt arbetsnamn som sedan fastnade.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
VAFAN?

Okej, skitbra att vi fick Vic oxch att han verkligen var demon. Vimes, du är grönad. Du vände ett drev mot Vic och som det är just nu så ser jag i ngen anledning till att misstänka dig.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
VI FICK EN WOOOHOO
En bra start låt oss fortsätta så här.

men de stora frågorna vi måste ställa oss är Varför maniac?
och vad var det som dödade han? Tror vi att varulvarna kan ta ut två spelare per runda?
och varför får vi inte veta hans fraktion?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Men va hände?

Dock skitbra att vi stoppade den fula fisken Vicotnik!

Bra jobbat hela byn!

Och. Tack för gott spelande: Vic, Möller, och Maniac
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Bra spelande, men tre döda? Är det för tidigt att börja misstänka en tredje fraktion?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
okej om vi gissar på att det fanns 3demoner från början.
så betyder det här att det bara finns två kvar.

det ger oss tre runder att hitta en ny varulv, om det nu inte kommer vara så att vi kommer förlora tre spelare varje runda, då har vi två runder

men jag tycker hur som helst att det ser ut att vara rätt så goda odds.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag börjar denna runda precis som förra:

Holy crap on a candlestick!

Det var inte oväntat att Vic var demon. Men det andra var riktigt oväntat. Två bybor?! Varför Maniac?

Unfair, har du några idéer?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Fain said:
Bra spelande, men tre döda? Är det för tidigt att börja misstänka en tredje fraktion?
I något av de tidigare spelen så tror jag att DTF hade förmågan att en gång per spel döda en spelare, så det är fullt möjligt att det är vad som hänt här.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
Kan Maniac ha sagt upp sig så att säga?
Vetefan. Kanske DTF, kanske varulvarna kunde bränna av 2 döda på en runda.

Jag har även ytterliggare en gissning på hur det kan ligga till, men då behöver jag avslöja information. Och jag vet inte om den informationen kan vara bra att hålla på.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Fain said:
Bra spelande, men tre döda? Är det för tidigt att börja misstänka en tredje fraktion?
I något av de tidigare spelen så tror jag att DTF hade förmågan att en gång per spel döda en spelare, så det är fullt möjligt att det är vad som hänt här.
Och då har denne valt just Maniac?

Hade jag haft chansen att välja bort någon till min egen fördel hade jag gjort ett annat val.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
BO-FUCKING-YAH!

Jobbigt det här med att vi torskade två. Manaic verkar dock inte räknas till jägarnas skara. Möller var tyvärr vår siare är jag rädd... vem var det som outade sig som väktare, och vad fan höll du på med?

Nu ska jag gå med hundar, ta ett varmt bubbelbad med trevligt sällskap och sedan sova. Återkommer imorgon.

En sak till bara:

BYN REGERAR! Vi är så jävla grymma. Det är äntligen dags för byvinst!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Vimes said:
Möller var tyvärr vår siare är jag rädd
har jag missat något?
hur vet du det?
men jag är bärred att tro dig eftersom Möller va en av de jag ville beskydda.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Smrtihara said:
Jag börjar denna runda precis som förra:

Holy crap on a candlestick!

Det var inte oväntat att Vic var demon. Men det andra var riktigt oväntat. Två bybor?! Varför Maniac?

Unfair, har du några idéer?
Ingen aning, måste tänka.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Tack för spel Vico och Möller, och Maniac! I varje fall Möller kommer jag sakna på spelplanen.

(Btw: jag tror att en bybo dödade Maniac. Någon med kniv.)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Vimes said:
(Btw: jag tror att en bybo dödade Maniac. Någon med kniv.)
Då måste det väll vara Frankenstine? (enda levande medkniv?)
får jag fråga varför du tror det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Eller vänta. Det finns tre fraktioner. Varav två är scum: demoner och shapeshifters. Dessa bekämpar säkert varandra.

Äh, jag har ingen aning, nu sticker jag. Ses imorrn!
 
Top