Nekromanti Supernatural som Rollspel

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
jo satt och spånade med ett par andra här om dagen om olika coola rollspelsvärldar/settingar.

En av de settingarna är den som existerar i tv-serien Supernatural

http://www.supernaturalwiki.com/index.php?title=Main_Page

Vad som enligt mig skulle vara en cool ide är att ta ett system (ingen aning om vilket) och applicera världen där.

Rp får roller som jägare på samma sätt som Dean och Sam men följer då inte samma plot som de. Vore lite tråkigt för dem som har sett serien.

Vad som skulle kunna fungera är att man kör ett WoD: Hunters hack av det hela men världen som supernatrual baseras sig i är inte lika mörk som Wod.

Ideer?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Idén är inte ny =)

Det finns redan ett Supernatural RPG som tydligen ska vara rätt bra.

Så har ju krank sitt projekt Midnatt också, men iochmed att ovan nämnda spel släpptes pös som luften ur Midnatt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Det finns ett officielt supernatural rpg som använder cortex systemet: http://flamesrising.rpgnow.com/product/62273/Supernatural-Role-Playing-Game

Men om du vill använda nwod hunter så funkarvdetvgrymt bra :gremsmile: Taktiks är saker som kan användas till att salta och bränna spökben eller fånga demoner i keys of salomon. Lucifuge är bra till att använda som demon barnen från sesong 2. Det finns också ett system i nwod hunter där du bygger dina egna monster eller dina egna krafter vilka båda funkar för att återskapa tex Levithans och så vidare. Det finns också demoner liknande supernatural demonerna i nwod boken Inferno men då måste du verkligen skruva ner mörker nivån på det hela.

Oh och AC/DC:s greatest hits finns på itunes :gremsmile:
 

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
God45 said:
Oh och AC/DC:s greatest hits finns på itunes :gremsmile:
Absolut viktigast!!!

Hm har en hel del böcker hemma från NWoD så kanske skulle ta och ögna igenom Hunters mfl. Får kolla om Iocus har inferno hemma..
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag recenserade Supernatural i Fenix för nåt år sen, det var riktigt bra. En schysst blandning av trad och en nypa indie.

Music to hunt by:
LÄNK
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Möller said:
Det finns redan ett Supernatural RPG som tydligen ska vara rätt bra.

Så har ju krank sitt projekt Midnatt också, men iochmed att ovan nämnda spel släpptes pös som luften ur Midnatt.
Enda problemet rollspelet Supernatural har är de fula jävla illustrationerna. Som alla licensspel har de nämligen fått för sig att det är en bra idé att använda screencaps från tv-serien som illustrationer, vilket fungerar apdåligt.

Jag har fortfarande en del idéer till Midnatt, projektet är inte helt dött. Men jag behöver samla lite mer material och kraft för att kunna göra något av 'et.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag brukar avsky filmbilder, som i LOTR-rollspelet.. men inte när det handlar om tvserier som Buffy, Supernatural eller Smallville.. där funkar det för spelen är tajta med TV-förlagan.

..men däremot blir det konstigt i ett spel som har en litterär förliga. Som Sagan om ringen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Arfert said:
Jag brukar avsky filmbilder, som i LOTR-rollspelet.. men inte när det handlar om tvserier som Buffy, Supernatural eller Smallville.. där funkar det för spelen är tajta med TV-förlagan.

..men däremot blir det konstigt i ett spel som har en litterär förliga. Som Sagan om ringen.
Jag har mest svårt med raka oförändrade foton som illustrationer överhuvudtaget. Och det gäller ännu mer när fotona ifråga inte ens är planerade som foton, utan bara snapshots från rörliga bilder...
 
Top