Nekromanti Superkul!

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Jag är grymt intresserad efter vad jag läste i Fenix. Britter och nazister låter härligt, men framförallt gillar jag spel där man slumpar sin gubbe a la Eon/Neotech.

Nu är det förstås charmigt med spelplan, men vad vinner man på spelplan i stället för ett tabellhäfte? Är tanken att göra expansioner med nya kort och sånt?
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Tjenare
Planen har den förnämliga fördelen att den kombinerar slump med kontroll. Du börjar med att välja din karaktär utifrån fyra slumpmässigt valda kort som ändå kan kombineras på många olika sätt och på så sätt ge olika personligheter att starta med. Sedan kan du röra dig på planen efter egen vilja, men ödet(ok slumpen) spelar hela tiden in och kan hjälpa till eller sätta käppar i hjulet för dina planer.
Dessutom sker spelet i kronologisk ordning så förutom en kul karaktär får du även en komplett bakgrund.
Vi har som målsättning att trycka ut expansioner, främst scenarion/äventyr men sedan kanske det kommer fler kort till planen. Vi får se, men den är rätt mastig som det är nu med 300 unika kort och allt så vi lägger prio på äventyren.
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Vi satsar på att trycka i slutet av augusti. Vi räknar för fullt på priset och målet är inte att tjäna storkovan utan att få maximal spridning.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Jag funderar seriöst på att köpa spelet bara för att få pröva att köra med de där planen och korten; det låter ju som om det är upplevelse nog i sig...
 
Joined
17 Jun 2009
Messages
171
Location
Göteborg
Kul att höra att intresset är stort. Vi har kört en hel del speltester. På Gothcon spelade 40 lag äventyret Arvet och responsen var mycket bra. Det slogs fram massor av karaktärer på Gothcon och även på Lincon hade vi full beläggning av folk som testade framslagningen. Entusiasmen var hela tiden stor och väldigt många ville slår fram fler efter första försöket.
Vi sliter nu för fullt för att få allt klart!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Hur kommer det tryckas och distribueras? Kommer det finnas på SF Bokhandeln etc?
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Även jag vill joina välkomstkören. Roligt att se er här! Skoj med Fenix-artikeln, och trevligt att se hur spelet kommer att vara!

Så, både som rollspelare och som moderator här på sajten, säger jag ett rungande Välkomna! :gremsmile:
 

wege

Veteran
Joined
5 Apr 2009
Messages
51
Location
Falkenberg
Jag spelade arvet på St Marys på Gothcon och gjorde karaktär på Lincon. Jag är mycket nöjd med vad jag sett hittilsls. Kommer att köpa spelet när det kommer ut.

Visst finns det småbuggar (som val av typsnitt på vissa ställen på spelplanen, påpekat under lincon) men det är inget som är så hemskt att andra än typsnittsnördar bryr sig.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag blev sugen på att spela det när jag läste om konceptet och vad spelet handlade om / gick ut på. Dock är inte reglerna något som passar mig. Men det är ett bra koncept.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Först: Välkomna Fallen! Härligt att ha er här, känns också som att spelat är närmare än någonsin.

Och så:
HJK said:
men framförallt gillar jag spel där man slumpar sin gubbe a la Eon/Neotech.

Nu är det förstås charmigt med spelplan, men vad vinner man på spelplan i stället för ett tabellhäfte?
Nu kommer jag inte ihåg om Eon/Neotech har en livscykel när man slår fram karaktären, men det är en av de charmiga sakerna. Jag kommer på få exempel på det sedan tidigare spel och tycker om Fallens visuella sätt att göra det. Att få gå förhistorien är snyggt och för mig är det visuella ett mer intutivt sätt att göra det på. Man skulle också kunna vidarutveckla det till att göra miniscenarion av vissa moment...fast det är ett eget ämne så jag startar en tråd om det :)

-Gunnar (som väntar på en spelplan, har inte hunnit slå klart min andra karaktär)
 
Top