Superhjälteserie qu'est-ce que c'est?

God45

#PrayersForBahakan
Ooo, är det kanske dags för en definitionstråd?

”Vad är en superhjälteserie” :D

Så, låt oss skapa den här tråden! :D

Jag tänker hävda att en serie är en superhjälte serie (eller superhjälte film) om den har en eller flera av de följande sakerna:

1: Har superhjältar som ett betydande element.

2: Den använder tropes och konventioner från superhjälte serier.

3: Den utspelar sig i ett superhjälte universum.

Därför är Sandman en superhjälte serie (1 och 3) och Buffy the Vampire Slayer är en superhjälte serie (1 och 2).

Medan Supernatural och Charmed inte är superhjälte serier fastän karaktärer har övernaturliga krafter eftersom 1, 2 och 3 inte stämmer. Medan Kickass och Super är superhjälte filmer pga att de har 1.

Ju längre man kommer i The Fast & the Furious eller Cobra Kai desto mer känns det som att de skulle kunna uppfylla det andra kriteriet 😁

Så, låt oss skapa den här tråden! :D

Jag tänker hävda att en serie är en superhjälte serie (eller superhjälte film) om den har en eller flera av de följande sakerna:

1: Har superhjältar som ett betydande element.

2: Den använder tropes och konventioner från superhjälte serier.

3: Den utspelar sig i ett superhjälte universum.

Därför är Sandman en superhjälte serie (1 och 3) och Buffy the Vampire Slayer är en superhjälte serie (1 och 2).
Pratar vi nu om de tillfällen som Batman och Superman flimrar förbi?

Ju längre man kommer i The Fast & the Furious eller Cobra Kai desto mer känns det som att de skulle kunna uppfylla det andra kriteriet 😁

Jag tror att de duckar det bara pga att de är en annan genre av melodrama 😂 Men ja, det är nära. Superhjältar är nära saker så som såpoperor och wrestling också. Men det är inte exakt samma.

Nästa fråga: "vad är en superhjälte"? =)

Det är en MYCKET svårare fråga 😂 Jag tänker ducka den för den är för svår… Även om den är avgörande i vissa fall. Är League of Extraordinary Gentlemen en superhjälte serie? Ja om karaktärerna är superhjältar men annars nej för 2 och 3 är inte där.

Pratar vi nu om de tillfällen som Batman och Superman flimrar förbi?

I Sandman? Wonder Womans dotter är en stor karaktär, har en magisk superhjälte transformation och slåss mot folk. Batman skurken Doctor Destiny bryter sig ut Arkham och är en skurk i en ark. Och Justice League of America medlemmen John/Johanna Constantin är en karaktär. Och Sandman i serietidningarna är en viktig karaktär i Superhjälte crossovers senare.

Är Blade Runner: Black Lotus en superhjälteserie?

I Sandman? Wonder Womans dotter är en stor karaktär, har en magisk superhjälte transformation och slåss mot folk. Batman skurken Doctor Destiny bryter sig ut Arkham och är en skurk i en ark. Och Justice League of America medlemmen John/Johanna Constantin är en karaktär. Och Sandman i serietidningarna är en viktig karaktär i Superhjälte crossovers senare.
Nu var det evigheter och åter evigheter sedan jag läste Sandman. Men jag har för mig att mycket av det du nämner händer i början av serien. Skulle man då kunna säga att Sandman börjar som en superhjälteserie men sedan rör sig bort från detta?

Nu var det evigheter och åter evigheter sedan jag läste Sandman. Men jag har för mig att mycket av det du nämner händer i början av serien. Skulle man då kunna säga att Sandman börjar som en superhjälteserie men sedan rör sig bort från detta?

Nej, det är en massa superhjälte stuff på slutet. Mer, ärligt talat. Men jag duckade spoilers.

Back