Superhjälterollspel

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Har du spanat in den nya utgåvan? Inte hunnit göra det själv men lite nyfiken.

Nä, inte jag, heller. Jag har ju generellt lite svårt att uppbåda entusiasm för superhjältegengren. Har aldrig riktigt läst en serietidning med superhjältar. Jag har sett någon Marvel-film, men tyckte att den var rätt kass. Men spelet har jag som sagt goda minnen av.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,362
Någon som testat Icons? Skrivet av skaparen till Mutants and Masterminds men som ett enklare och snabbare alternativ. Jag läste igenom det för några år sedan och blev sugen, men aldrig provat i spel.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Någon som testat Icons? Skrivet av skaparen till Mutants and Masterminds men som ett enklare och snabbare alternativ. Jag läste igenom det för några år sedan och blev sugen, men aldrig provat i spel.
Icons är kul och snabbt. Det är författarens husregler för Marvel FASERIP blandat med FATE. Statsen är på samma skala och grejer. Bara spelarna rullar tärningar och det känns precis som FASERIP rätt när man slåss, hugga med klor är annorlunda från att slå med en näve eller skjuta med en laser. Grundboken är såååå lättläst också! Grejen är att i att göra neo-trad versionen av tradspelet Marvel FASERIP så tappade de lite mig, jag föredrar FASERIP. Men det är egentligen ett modernare och bättre spel.

Det största problemet med Icons är att bilderna är vidrigt fula. Kolla på framsidan bara, alla bilderna har samma feel av ”Bra för en 15 åring” och jag hatar dem. Ja, det är ett medvetet val. Men det är SÅ FULT.
 
Top