Nekromanti Superhjälten Spindelmannen i Eon?

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
Nån mer än jag och mina vänner som stör sig på Spindelmannen i Mundana boken? Jag snackar om den första bilden. Har ni lagt märke till snubben med hatt? Och vad skymtar man längre bak? Är det inte? Jo, det är det! Eller det ser iallafall ut som en robot...
Illustratören (Michael "Spindelmannen" Gullbrandson) måste gilla Spindelmannen...
Nån som sett fler såna fula grejor?
 

Belgarth

Swordsman
Joined
7 Jun 2001
Messages
401
Location
Borås
grymt! det måste jag kolla nästa gång jag får Eon boken/images/icons/thinks.gif
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Ta en kik i tirakboken, längst till höger om bilden på sidan 26 (tror jag, är inte hundra på sidnummer dock). Bilden på den supande trukhen som spelar något brädspel med en människa som ser överlistad ut.

Man ser lite av spindelmannens huvud och öga där. Dessutom finns det en killa centralt placerad, som ser ut ungefär som Julius Caesar, som ser ut att tillrättavisa en mindre civiliserad tirak. Seriefigur, någon?

Och den där 20-tals-hatten som sticker upp...

/images/icons/laugh.gif
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Nån mer än jag och mina vänner som stör sig på Spindelmannen i Mundana boken?

Jag tror minsann att det finns fler sådana välkända karaktärer bland Gullbrandssons illustrationer under Eon-perioden. Nu har jag i och för sig hört att han slutat med dem, vilket åtminstone jag tycker är bra.

När han tecknade åt Target Games/Äventyrsspel dök både spindelmannen, stålmannen, batman, den-där-snubben-i-vit-mantel, liemannen, och en hel del andra upp i flera moduler!
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
mmmm....har haft mycket roligt åt superhjältar han lagt i sina bilder, främst såna där det är stora slag....

Jag måste erkänna att det var ganska skoj, men det förstörde stämningen i bilderna totalt /images/icons/wink.gif
 

Kalim

Veteran
Joined
2 Mar 2002
Messages
22
Vad gör det...

om hundra år när allting kommer kring ... lala ..hmm ..lala.
Nej men alvarligt talat är det någon som stör sig på detta??
Det är väl hans nisch eller något dylikt, så länge tekningarna är snygga så är detta en helt löjlig grej att störa sig på. Nån verkar behöva en ny hobby, (vid sidan av att sitta och analysera Eon böcker från perm till perm). Rekomenderar "Fia med Knuff".

Kalim - "den evige vandraren"
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
Re: Vad gör det...

Men... Bilderna kunde ju klart vara bättre, tycker jag i alla fall. Speciellt om man jämför med andra rollspel och deras teckningar (tänker på Warhammer och DD3).
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Vad gör det...

Jo, men Warhammer har betydligt mer pengar (GW hjälper till lite skulle ja tro) än Neogames.... Som måste ha någon lite billigare svensk artist. Och Michael är iaf bättre än han (whatshisname) som illustrerat Asarien & Soldarn, Consaber, Religioner etc.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Re: Vad gör det...

Personliken tycker jag MiG tillhör toppskiktet oavsett land och spel. Nya Dungeons & Dragons bilder får mig i 80% av fallen att undra varför alla prompt ska ha nitar, taggar och en massa spännen och varför folk tycker photoshopfärglagda bilder är värda att ha med överhuvudtaget.
Blev rätt överraskad av MiGs målning till omslaget av senaste Sverox.

Warhammerbilderna varierar i kvalité efter artist, själv föredrar jag Paul Bonners fantastiska bilder över de andras, men det var ju ett bra tag sedan han jobbade där.
 
Top