Nekromanti Superhjälte Rollspel

  • Thread starter Thread starter Lao
  • Start date Start date
Han said:
...och det kommer från System doesn't matter-killen. Hmm. :gremsmile:

Alltså, "system doesn't matter" har jag mig veterligen mest associerat med min egen spelstil. Om man, som jag och i stort sett alla spelledare jag spelat med, alltid strävar efter 1) hyfsat simulationistiska system och 2) dessutom alltid döljer systemen för spelarna, så spelar det mindre roll exakt vilket (hyfsat simulationistiskt) system man egentligen använder, utan det blir viktigare att man är bekväm i just det system man använder.

Sedan har jag ju, sedan jag började skriva på Evolutionens Barn, omvärderat en hel del grejer. Det trodde jag var etablerat redan =)
 
Men, eftersom regelsystemet inte är anpassat för vare sig golden age eller iron age utan för något däreimellan, så kan man inte säga att M&M i dess helöhet (vilket inkluderar reglerna) stödjer Iron/Golden.

Så, vad för regler skulle det då behövas för att det skulle stödja detta, jag är oerhört nyfiken.
 
Back
Top