Nekromanti Superhero+ apokalyps

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Har länge tänkt inhandla ett bra superhjälterollspel, men nu är frågan bara vad som är bra och vad som är mindre bra. Har ni något tips? Finns det något till Gurps? Det skulle vara kul att binda ihop med In Nomine (Heter det så? Jag menar iallafall ett tillägg där man spelar änglar och djävlar).
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Till GURPS finns ju GURPS Supers. Torde vara superigt.
Det är det fina med GURPS, man kan göra vad fasen som helst med rätt bakgrundsböcker, men reglerna... urk. -.-;
Nåja: Supers finns. Jag har sett den, jag är övertygad om det!

Storuggla, vittnare
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>


Till GURPS finns ju GURPS Supers. Torde vara superigt.
Det är det fina med GURPS, man kan göra vad fasen som helst med rätt bakgrundsböcker, men reglerna... urk. -.-;


<hr></blockquote>



Själv tycker jag de GURPS böcker jag har är välskriva och innehåller mycket material. Fast då är det bara GURPS Traveller jag har än så länge. Känner inte behov av någon annan version.

/Honken
 

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
Godlike!

Du ska självklart köpa Godlike från Pagan Publishing (gubbarna bakom Delta Green). Man spelar en sk "Talent" - en supermänniska som jobbar för de allierade under andra världskriget. Man har någon eller några superkrafter men man glider inte runt i röda plyschdräkter och har vingar på öronen. Ett väldigt "gritty" spel.

Ta dig en titt här.

Så dra på dig uniformen och busta lite rumpa!
/Mr G
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Vilken typ av superhjältar är du ute efter? GURPS Supers finns det massor med böcker till, men IMHO så kraschar GURPS regler ganska ordentligt när man kommer upp till superhjältenivåer. Men det kan säkert fungera bra för karaktärer som Punisher.

Sen så finns ju Abberrant, Marvel saga (är väl det senaste?), Champions (det bästa rollspelet som finns, i mitt tycke - men jag har inga problem med mycket regler), Godlike och säkert några till.

/Henrik

PS. För ett tag sedan så var det någon som frågade och fick en massa svar om det här. Testa att söka i arkivet. DS.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Förtydligande

Hmm. Jag harklar mig lite och prövar igen: Vad jag ville säga var att bakgrundsböckerna är tummen upp, men reglerna är... urk.
Jag har inga problem med de välgjorda böckerna men sen när jag tittar på regelboken och systemet, då säger jag urk.

Storuggla, gillar Traveller! ^_^
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Tack!

Tack alla! Har precis laddat ner quikplayrules till Godlike och det verkar helskojigt! Marvel Superheroes, vet någon var man kan få info om det? Tack återigen!
 
Top