Nekromanti Supergänget #20

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
På grund av utomlandsvistelse och förkylning har inte Supergänget uppdaterats förrän idag. Nu finns däremot en helt ny sida. Bara 8 kvar.

(Och jag vet att jag glömt ett "l" i "världen", men orkar inte rätta det just nu.)

/tobias
 

Ebenezer

Veteran
Joined
18 Mar 2006
Messages
83
Location
Mölndal
Tufft! Här rollspelas det verkligen friskt, må jag säga.

De "sista reglerna" i nästa nummer...jag antar att de berör den kryptiska rutan "anekdotbonus"?
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,577
Location
Stockholm
Bitchun!

Ångkvinnan verkar högst osympatisk, och dessutom förbannad med en lökig superkraft. :gremsmile:

Jag väntar fortfarande på en cameo från Riddar Två-huvud. :gremsmile:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
De "sista reglerna" i nästa nummer...jag antar att de berör den kryptiska rutan "anekdotbonus"?
Den kommer definitivt att förklaras.

/tobias
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
Ångkvinnan verkar högst osympatisk, och dessutom förbannad med en lökig superkraft.
Det är många superskurkars förbannelse.

"A death touch. Can you believe it? All those mystery-men that could lift trucks or fly and I get a death touch. The one thing I always wanted was to be able to fly. Maybe if I'd just found a different meteor."

Bonuspoäng till den som kan berätta var citatet kommer från.

Jag väntar fortfarande på en cameo från Riddar Två-huvud.
Vi får se om det går att klämma in någonstans.

/tobias
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,376
Location
Helsingborg
Ångkvinnan verkar högst osympatisk, och dessutom förbannad med en lökig superkraft.
Jag som tyckte att förmågan att förvandla sig till skållhet ånga var en ganska cool kraft med gott om användnings områden (slinka igenom springor, hitta ljussensorer, göra sig relativt osårbar och ta kål på folk till exempel). Mycket mer användbart (och mindre cliché) än till exempel osårbarhet eller superstyrka. Speciellt för en superskurk som inte vill lämna spår efter sig.

Skulle väl gissa att den enda anledningen varför supergänget kunde sätta dit henne är att hon inte verkar vara särskilt intelligent.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,650
Location
Rissne
Sett ett ångkokt lik? Känt lukten?

Nej, just det. Ånga kan vara skitcoolt.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,376
Location
Helsingborg
Användbar? Ja. Cool? Nej. Kom igen. Hon blir ånga. Puff, liksom
Skulle vampyrer vara lika coola om de inte kunde förvandla sig till dimma/ånga? Nix.
Skulle steampunk vara lika coolt utan ånga? Återigen, nej.

Samma sak gäller vulkaner och gejsrar.
Att något så insubstantiellt som varm gas har kraften att förstöra och flytta berg har fascinerat människan i ett ganska bra tag.
Om du bara tänker på det som varm gas så är det ju inte särskilt coolt, men om man tänker på den potentiellt destruktiva kraften inneboende i något så....harmlöst? Då ju ånga det coolaste som finns (näst efter kugghjul).

Lägg till att det nu är intelligent ånga vi talar om.
Ångkvinnan är helt enkelt coolare än övriga superhjältar/skurkar, med ett möjligt undantag för Tapirmannen eller Dr.Dödsmoln (som inkopererar idén om mäktig gas OCH kugghjul!).
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Allt tjat om ångförvandlingens coolhet eller icke-coolhet åsido—underbar dialog som kombinerar klassiskt skurkprat med en "svensk" atmosfär på ett mysigt sätt.
 
Top