PROMOTION Suldokar's Wake Core Arc Omnibus i PDF och Hardcover

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
IMG_0940b.jpg

Hej!

Nu har jag samlat nummer 1--4 av Suldokar's Wake i en omnibus, som man kan köpa i hardcover eller digitalt. Så här skrev jag annorstädes:

As per the title, as I know some Whitehack players are also interested in Suldokar's Wake. The release announcement is here:


In essence, you can now get the full core arc #1--4 in one package, either digital or as HC.

Buy links are here:

https://suldokar.wordpress.com/buy/

Best,

C
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Oj! Men hur kan den bara vara 159 sidor? Är det ett annat format?
Ja, det kanske jag skulle ha sagt :). Det är A4-format (!) på boken. Har aldrig testat det förut, men efter att ha klämt lite på rollspelsböcker som faktiskt är i A4 (EON, Stormbringer t.ex.) bestämde jag mig för att köra på det istället för Letter (som annars är standard för rollspelsböcker). Omnibusen är praktisk vid spelbordet eller när man förbereder sig. För att bara krypa upp i soffan föredrar jag själv kanske lösnumren, men den här boken är rätt mysig för det också, faktiskt. Funkar också på padda förstås, eller på telefon om man använder zoom-funktionen.

Sist i boken finns också två index: Ett vanligt för själva omnibusen, och sen ett master index för lösnumren. PDF:en är bokmärkt och hyperlänkad i alla sidhänvisningar. Man kan också "tappa" bredvid sidnumren längst ner på varje sida. Till vänster kommer man då till innehållsförteckningen. Till höger kommer man till index.

Bästa,

C
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Köpte pdf:en! Har ju redan alla numren från pre-releasen via förstautgåvan av nr 1 och 2 till de fem i senaste lösnummersutgåvan, men vill gärna ha allt i paddan så detta var efterlängtat :)
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Tack! Roligt att höra!

Jag hade så kul igår när jag gjorde en video (min första någonsin) att jag gjorde en till idag. Inga nyheter för den som redan kan spelet, men kanske en användbar kodsnutt. Den här videon presenterar resolutionsmekaniken i spelet som ett enkelt Perl-program. Man behöver inte förstå Perl för att följa.


Bästa,

C
 
Top