PROMOTION Suldokar's Wake #4 och #5 ute!

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
minicommercial.png

Nu är nummer 4 och 5 av Suldokar's Wake ute. Här är blurben:

You can now get issues #4 and #5 of Suldokar’s Wake, the science fiction RPG from the creator of Whitehack. Issue #4 is a massive 336 pages about leading the game and creating your own adventures. It concludes the Core Arc and also contains a first adventure. Issue #5 is a 16+4 page convenience booklet with brief rules summaries and references to the previous issues. Get both from Lulu! Currently, Lulu has a very rare 30% discount, code BFCM30. If you want to get all the issues at once, now is a good time!

Direct Lulu-link: https://tinyurl.com/y6acweqk

Game website: suldokar.wordpress.com

Whitehack website: whitehackrpg.wordpress.com

Hälsar

Christian
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Tack båda! Hoppas ni gillar vad ni får!

Allt gott,

Christian
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,037
Jag blir nyfiken på vad du fyllt bok 4 med. Jag har prereleasutgåvan, och varje kapitel i den motsvarar en av böckerna 1-4. Att just kapitel 4 kan svälla till nästan 350 sidor är förvånande – det hade jag snarare väntat mig av något av de tre andra kapitlen! Ser fram mot att läsa :)
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Jag blir nyfiken på vad du fyllt bok 4 med. Jag har prereleasutgåvan, och varje kapitel i den motsvarar en av böckerna 1-4. Att just kapitel 4 kan svälla till nästan 350 sidor är förvånande – det hade jag snarare väntat mig av något av de tre andra kapitlen! Ser fram mot att läsa :)
Allt i Depths of Devnull är helt nytt, tror jag. Pre-releasen låg bara till grund för nummer #1--3.

Nummer 4 handlar om hur man läser äventyr, spelleder äventyr samt skapar eget material (äventyr, komponenter, kampanjer). Det finns massor med verktyg, strukturer, slumplistor, råd, varelser, teknologier, väder, miljöer (inklusive cybermiljöer), regler för faktioner, nanit-moln, skuggkrafter etc. etc. samt ett exempeläventyr. Det är spelledaren som tilltalas i numret, men vanliga spelare kan också läsa, inte minst eftersom SW har en Advisor-roll (som spelare bör man dock vänta med exempeläventyret om spelledaren inte ändrar det före spel).

Hälsar

Christian
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,037
Tack för klargörande information – det höjer definitivt förväntningarna. Hoppas på en snabb leverans så jag kan få sätta tänderna i texten!
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Passa på, den som inte gjort det ännu -- 30%-koden löper ut idag!

Hälsar

Christian
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Wow! Stort tack! Jag hoppas du ska gilla de nya numren också! Missa inte att det finns ett par bonusregler i trean för den som har de tidiga 1 & 2 (från före Lulus reformering) eller pre-releasen från GC19.

Bästa,

C
 
Top