Nekromanti Sugen på Gondica!

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,905
Location
Port Kad, The Rim
Re: Vad betyder bokstäverna?

Jag förklarade att det handlade om fantasy-rollspel och att namnet Gondica var fritt uppfunnet för att beteckna en specifik fantasyvärld. Hon svarade något i stil med "Ah, like Dungoens & Dragons, I see" och avslutade e-brevväxlandet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Vad betyder bokstäverna?

Okej. Ja, varenda amerikan känner väl till D&D. :gremgrin:

Nå, ingen orsak Anders, jag ser verkligen fram emot att få Gondica - och självklart fram emot att få spela det.
Om jag lär mig det väl, och när man kommer in lite i det,(lovar ingen direkt tidpunkt för mitt spelgäng spelar så sällan nu när alla har jobb etc.) finns det då chans att "frilansa" lite spelmaterial till Gondica?

Småskriver lite åt RM som du vet, men det vore kul att köra lite annat också, pröva sina skrivarkunskapet lite mer. Ju mer olika prylar man skriver åt, destomer lär man sig ju konsten med att skriva rollspel, vilket ju faktiskt inte är att bara sätta sig ned och skriva hux-flux. Man behöver ju bakgrund, och så skall man ju lära sig att få det fina upplägget så att scenariot eller texten får en röd tråd (vilket är något som jag behöver öva på). Jag har nog långt kvar, men vore det av Rävspels intresse så kunde jag försöka beroende på hur snart jag lär mig spelet väl.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,905
Location
Port Kad, The Rim
Re: Vad betyder bokstäverna?

Skriv på -- jag ser fram emot att få läsa vad du hittar på.
 

claes

Swordsman
Joined
19 Jun 2005
Messages
432
Location
Jönköping
Re: Köper det nu!

Blev också sugen på att titta i Gondica, så med min feta konsultlön behövde jag inte tänka efter någon längre stund innan jag spenderade lite pengar på ännu ett rollspel :gremsmile:
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Om du vill ha ett trevligt scenario, så ligger mitt och en polares äventyr "Dude, where's my booze?" uppe här på rollspel.nu.
Det skrevs för förföra GothCon, och var då ett av de mest spelade scenarierna. Folk verkade gilla det :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Okej, Schysst. Ska väl kolla efter det då. Men du, heter det verkligen "Dude where's my booze"?! ..hrm, inte direkt en titel jag tänkt mig få höra på material till Gondica.
 
Top