Nekromanti Suga bappe

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Ojoj

Och du - halvannat betyder ett-och-ett-halvt år, inte ett halvår. Slut på dagens svenskalektion.

Nu vill inte jag försöka förstöra den dåliga stämningen eller något, men det värmde verkligen.
Jag hade bara missförstått något när du skrev "2967, läs din Mundana, barrtuggare!".

Tack.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Zorg Ser Dig! (ge mig en titel eller dö!)

..det måste jag säga att det var rätt bra kritik! inte sådär hjärndött som det brukar vara från vissa andra (harkel-krille)..

aja.. men nu ska jag ha en tuff titel!! och så bör nån låta folk med kassa datorer (mjukvara!) få använda det gamla forumet.. luderstorm säger jag bara!!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Ojoj

,-) Inget illa ment. Tolkningarna när saker och ting inträffar är - som synes - mångtolkningsbara. Vilket också är bra.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: att Suga bappe

Eller kan dina rollpersoner alstra daimotropi eller teotropi?

Snart. En av mina spelare vill bli demon. De andra i gruppen vet inte vem förutom jag. Och han.

Jag kanske vill göra en demonolog och kanske inte vill att neogames gör mina högt utvecklade vänner (demonerna) till dreglande idioter som vill döda alla. Tack vara "mörkret" så lever man inte i mundana, man lever i Diablo II.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Teori vs fakta

Personligentcker jag att Skuggvärlden inte emotsäger något som Neogames har skrivit i sina tidigare utgivelser MEN sättet som
skuggvärlden visade sig vara i L&H gör att jag måste omvärdera några av mina förhastade slutsatser OM och NÄR jag kommer att
använda mig av L&H... Alternativt så kör jag helt enkelt med MIN version av Skuggvärden då det funkar lika bra för mig....


Personligen så tycker jag att världens skapelse och annat förenklar mycket av magireglerna. Allt är så simpelt. Allt ska vara avancerat som fan och ha mycket goda grunder. L&H påminner mig om något som man kan sluddra ihop när man spelat Eon i 2 veckor. Legenderna om eterskepp påminner mig om transformers, och det är inte riktigt så jag såg det hela. Alvernas förbannelses förklaring är KASS.

Uppenbart så har DU läst en hel annan L&H och Magi regler än vad JAG har gjort.
Inget i Eon magi regler blir förstörda av det som står i L&H tvärt om många av de kraftiga magiska föremålen har och är påverkade
av GUDAR som kan göra saker UTANFÖR de normala begräsningarna.
Exempel på det är DRAKARNA som kan göra FLÄTOR av magin vilket det står är ett EFFEKTIVARE sätt med större effekt per
filament.
Så Då det redan står i magin boken att det finns undantag ifrån de normala magiska begränsningarna och då det står att Teotropi
och Daimontropi varelser kan skapa saker som är otroligt mycket mäktigare än vad magiker klarar av se bara på några av de prylar
en PRÄST kan få sina händer på.. ( de heliga relikerna för vissa religioner är ganska ybber )


Har jag klagat på de ubervapen som finns? Nepp, eftersom mina spelare inte kommer att få tag på dem om de inte får kämpa som faen för dem.

Och då jag har pratat med Krille och andra från neogames på nätet och genom chatt sidor och lyckats få tips och ledtrådar ifrån
dom LÅÅNGT innan L&H ens var på VÄG ut eller påväg att skrivas. Så vet jag att majoriteten av det som står i L&H klart verkar
vara en del av Mundana historia som Neogames har tänkt ut LÅNGT i förväg.


Skulle den bli bättre för att de tänkt på den? Nepp, den suger bappe lika hårt. Legender och hemligheter är en jäkla hjältedikt från David Eddings. Det finns goda och det finns onda. Kom inte och säg att det inte finns någon ondska, för det finns det. Hela boken handlar om hjältar som slåss mot skurkar. Jäkla skit.

Tänk på silver LÄS vad som står inte vad DU ogillar..

Ska jag klaga på det jag gillar eller vad menar du? Det jag ogillar klagar jag på. Tycker det är normalast.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Teori vs fakta

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Personligen så tycker jag att världens skapelse och annat förenklar mycket av magireglerna. Allt är så simpelt.
Allt ska vara avancerat som fan och ha mycket goda grunder. L&H påminner mig om något som man kan sluddra ihop när man spelat Eon i 2 veckor.
Legenderna om eterskepp påminner mig om transformers, och det är inte riktigt så jag såg det hela. Alvernas förbannelses förklaring är KASS.

<hr></blockquote>


*suck* och åter *Suck* för det första så bygger hela iden på Eterseglare på teorin om de FYRA elementen och att ljus måste ha någon substans att färdas igenom och eter uppfans ( GROVT FÖRENKLAD ) senare skrevs av en del författare berättelser om farkoster som kunde segla igenom luften genom att ha hjälp av etern osv..

Tranformers som du verkar vara stor idol av använde så vitt jag vet hyperspase eller warp liknande motorer.
Eter seglare fall tänk mer på SOLSEGEL än något annat fast i eterseglarens fall använder de dom magiska strömarna som finns i universium för att segla så inget som liknar transformer finns där inte.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>


Skulle den bli bättre för att de tänkt på den? Nepp, den suger bappe lika hårt. Legender och hemligheter är en jäkla hjältedikt från David Eddings. Det finns goda och det finns onda.
Kom inte och säg att det inte finns någon ondska, för det finns det. Hela boken handlar om hjältar som slåss mot skurkar. Jäkla skit.

<hr></blockquote>


Ont och gott tja förvisso finns en kamp mellan två sidor men som jag ser det så verkar det mer vara en kamp mellan EN sida SOM HAR MAKTEN och en sida SOM VILL FÅ MAKTEN.
Båda sidorna skapades med LIKA MYCKET MAKT men en sida besegrade den andra och TOG makten av dom därmed bildades DEMONER som hatar och avskyr GUDAR för att dom STAL deras makt.........

SÅ när Demon/mörkret har chansen att ta tillbacka makten kan jag tänka mig att gudarnas små rövslickare kommer känna sig rädda och frukta demonernas HÄMD...
Men som sagt ONDSKA beror på vilken sida av fönstret du står på.......
Demonerna tycker nog att gudarna är onda på grund av att gudarna stal deras makt. osv...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>


Tänk på silver LÄS vad som står inte vad DU ogillar..

Ska jag klaga på det jag gillar eller vad menar du? Det jag ogillar klagar jag på. Tycker det är normalast.


<hr></blockquote>


Vad jag menar Silver är det faktum att DU läser ibland en text och tolkar in FEL saker där i exempel kan tas ifrån din flera mil bred arme där det klart och tydligt stod FRONT vilket är något helt annat.
Du verkar ha en välutvecklad selektiv läsförmåga vilket är synd då jag och du båda vet att du är smart för det gör att du använder ogiltiga argument i ditt försök att deskretitera det du ogillar.

Exempel en flera armer på flera hundra mil ÄR ologiskt men en FRONT på flera hundra mil ÄR inte ologiskt med tanke på att de är insekter som tänkas kan ha många krigare och då flera av dom kan FLYGA så kan de upprätthålla en lång front då de snabbt kan förflyta sina armer till de positionerna de behöver skydda emot fientligt anfall..
 
Top