Nekromanti Suckar över inplastade rollspel.

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
När jag var i metropolen Göteborg så besökta jag tradition. Tänkte att jag eventuellt skulle inföskaffa mig ett nytt spel. Kom in i butiken och gick med stora förväntningar till rollspelshyllan. Och vad får jag då se. Jo alla rollspelsböcker är inplastade. Det finns inte ens ett blädderexemplar. Kikade lite på baksidorna av vissa, Suckade och lämnade butiken. Jag vill ju kunna titta i spelen så att jag vet om de verkar intressanta.
Och visst förstår jag att man inte vill ha alla böcker oinplastade men ett ex kunde de väl bistå med. Och man kan säkert gå fram till disken med en modul och be dem sprätta plasten så att man får titta i den. Men om man inte tycker att den är bra skall man då bara gå och hämta nästa.

Näää jag vill ha butiker där man får titta i spelen. Som spelkällaren i Luleå.

Never judge a game by it's cover

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Ett tittexemplar

Man tycker ju (precis som du säger )att dom kunde bistå med ett tillexemplar. Men det kanske är så att det exemplaret blir slitet och så går det inte att sälja till fullt pris. Vore intressant om någon butik kunde vara med i diskussionen. Typ tradition då.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Verkar vara konstiga människor som jobbar i den butiken här i sthlm finns det också tittexemplar frågan är om det är för att ha ett eller för att dom anstälda inte kan hålla sina händer borta från dom nya spelen. Dom vill väll också veta vad det är som har kommit in. :)

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Mest är det för att Tradition i Gallerian inte har en plastmaskin... Tror inte det iaf, hade det inte på min tid, och då fick de antingen plastas i Sturebutiken när den fanns eller så plastades de inte alls. De kanske upptäkte att man inte behövde plasta allt och slutade med det ocskå...

Men gå till Absolut spel istället, de plastar inte..

chrull



.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Enda nackdelen är att man inte besöker lule frivilligt...</I>

Hörruduru, en annan får betala <I>dyra</I> pengar för att kunna besöka Lule ett par gånger om året.
Inte nu i första hand för att besöka Spelkällaren, men ändå. (-:

--
Åke
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Suckar över insnöade paranoida inplastare...

Jag tror inte att det är butiken i sig som plastar in böckerna utan företagen som skrivit dem.
Det där med att tittexemplar vore något.

--
Martin Ohlsson
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
När du ändå va i Göteborg skulle du letat upp Spelbutiken Flamman. De plastar inte in sina spel (vilket Tradition gör). Maila mig nästa gång du planerar att åka till Gbg så skall jag kunna ge dig en beskrivning (alt. guidning) hur man hittar dit.




Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Ett digitalt fansin<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Sereg on 2001-03-28 19:59.</EM></FONT></P>
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
på tradition i umeå kan man titta i ett exemplar av nästan varje rollspel tror jag.......om jag inte minns fel..


"Nu är tiden inne"

~Cozcin~
 

Dandelion

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
42
Location
Karlskoga
Jag KRÄVER inplastade spel. Om ett spel inte är inplastat och någon vänder första bladet så är det ju inte nytt längre, utan begagnat. Ingen betalar fullpris för begagnade saker...

Och om jag nu skall betala fullpris så vill jag ju vara försäkrad om att ingen har läst det och följdaktligen nött på bokstäverna.

Dessutom så finns det organiserade ligor som ändrar i böckerna... Hände mig under en tentamen.. Jag lämnade in tentan och under dess färd till executorn(examinatorn??) så blev hela innehållet förvanskat så jag fick hela alltet underkänt!

På Skorpeds universitet så plastas alla tentor numera in vid inlämnandet för att minska risken för att någon ändrar och förvanskar innehållet

Det är inte så himla kul att köpa t ex Lost Soul och märka när man kommer hem att det står bara om Immertanvändningens betydelse för betula nana.

Nä nu måste jag ut och plasta om hunden
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Jag KRÄVER inplastade spel. Om ett spel inte är inplastat och någon vänder första bladet så är det ju inte nytt längre, utan begagnat. Ingen betalar fullpris för begagnade saker...
Och om jag nu skall betala fullpris så vill jag ju vara försäkrad om att ingen har läst det och följdaktligen nött på bokstäverna.


Håller med dig där. Låter rimligt.

Dessutom så finns det organiserade ligor som ändrar i böckerna... Hände mig under en tentamen.. Jag lämnade in tentan och under dess färd till executorn(examinatorn??) så blev hela innehållet förvanskat så jag fick hela alltet underkänt!

Det där låter däremot inte rimligt. Skämtade du eller?

Nä nu måste jag ut och plasta om hunden

Hmm, använder du plastfolie då?/images/icons/smile.gif


//[color:red]Feuflux
Erfarenhet står i direkt proportion till antalet rustningar man förstört...</font color=red>
 

Krellh

Warrior
Joined
16 May 2000
Messages
363
Location
Tollered, Västra Götaland
Guidade turer till GBG's nöjesliv

Äsch, hojta till nästa gång du ska till GBG så kan jag och Sereg guida dig in i spelhobbyns allra mörkaste hålor - närmare bestämt Flumma....f'låt, Flamman ;-)
Som Sereg redan sagt så plastar dom inte in sina spel. Mycket trevlig butik...och om dom inte är för inne i sitt 40K-slag (eller vad dom pysslar med när man är där) så kan man till och med störa dom och få köpa saker ;-)))

/Tobbelobbe
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,471
Location
Helsingborg
Re: Rätt!

Man vill ju kolla lite på bilderna och på stämningen i boken samt lite om innehållet.

/[color:green]Han</font color=green> som kunde bläddrade igenom DoD6 på SF-bokhandeln (i Sthlm) och bestämde sig för att inte köpa det
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Suckar över insnöade paranoida inplastare...

Det varierar.. vissa varor kommer plastade, andra inte...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Guidade turer till GBG's nöjesliv

Det låter bra,,, Kommer att försöka meddela om jag skall ned till den vindpinade metroplonen inom kort. Eller inom långt så att man får lite guidening.

Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tycker att du har rätt. Det är ju klart att man vill se lite i de böcker som man eventuellt ska köpa, så att man vet att man inte köper grisen i säcken.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top